- tis 17 jan 2017, 14:05
#1141324
Hej igen,
Kommer troligen att kliva in i en XC90 efter att ha exkluderat Q7 ur processen då den känns mindre smart om man använder tredje raden mycket samt att den med likvärdig spec som Volvon bilr avsevärt dyrare, något som man antagligen ite har igen på andrahandsvärdet. Som nämts i tidigare trådar kommer jag att gå för en fullmatad R-design. Nu är frågan T6 vs D5? Skall ha bilen i tre år och kör 2500-3000 mil per år. Tänker lite på det som händer i Oslo med dieselförbud, avgasfusk och inte minst körbarhet och prestanda. Förstår att förbrukningen blir högre, men hur mycket? Skulle uppskatta all form av input från denna kloka panel avseende prestanda, förbrukning och genrell körkänsla.
Kommer troligen att kliva in i en XC90 efter att ha exkluderat Q7 ur processen då den känns mindre smart om man använder tredje raden mycket samt att den med likvärdig spec som Volvon bilr avsevärt dyrare, något som man antagligen ite har igen på andrahandsvärdet. Som nämts i tidigare trådar kommer jag att gå för en fullmatad R-design. Nu är frågan T6 vs D5? Skall ha bilen i tre år och kör 2500-3000 mil per år. Tänker lite på det som händer i Oslo med dieselförbud, avgasfusk och inte minst körbarhet och prestanda. Förstår att förbrukningen blir högre, men hur mycket? Skulle uppskatta all form av input från denna kloka panel avseende prestanda, förbrukning och genrell körkänsla.

Optimerade med Polestar idag och känner mig ännu nöjdare. Personligen förstår jag inte varför man köper en dieselbil idag (om man undantar att T6:an kostar lite mer än D5:an). Högre skatt, många färre hästar när det gäller XC90, inget partikelfilter som kan gå sönder och man får köra överallt. :)
- By Krsamaja