Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macattac
om jag ska avbeställa den och köpa en bil av något bilmärke utan så mycket problem som volvo verkar ha för stunden.

Jag har inte sett någon (jag har inte läst allt nej) som vurmar sin v90/xc90 och tycker det är en piece de art....just nu känns det som piece of shit istället.....börjar få ågren över att ta leverans av en bil för nästan 500k (brutto) som man ska ha i 3 år och som verkar ha sjukt mkt problem.

Så om du tycker att bilen är fantastisk och inte har ett enda problem...låt höra :)
Jag har inte haft några problem med min vita V90 T5 momentum med glastak, skinn, styling kit och några andra tillägg. Har hittills bara positiva intryck och ångrar inte en sekund att jag köpte den. Det är ingen billig bil men så är det ingen vanlig volvo kombi heller, helt annan känsla och en väldigt mysig drivlina.
Jag är också jätte nöjd med min V90 T5. Den har motsvarat allt jag önskade och lite till. Har inte heller haft några fel eller problem som jag varit tvunget att åtgärda. Håller med om att det är en annan känsla i den än tidigare Volvo bilar jag haft.
Jag kan inte heller hitta ett enda problem med min XC90.
Älskar den såväl parkerad som i drift. Har haft otroligt många bilar och när det kommer till komfort, körkänsla och funktioner som fungerar så toppar den allt.
Jag kör runt 3000 mil per år, blandade långa och korta resor, på motorvägen ligger jag mellan 110-140.
Kan nämna massor med funktioner och egenskaper jag älskar med bilen, inte något jag inte tycker om men en sak som jag inte behöver/gillar är lane keeping så den har jag stängt av.
Inte heller VOC har krånglat.
Då ska det nämnas att bilen är en månad gammal så det kan vara så att mycket har uppdaterats på min som vissa andra har problem med, även om det säkert finns nya med problem också.

Skulle jag byta bil idag skulle det bli samma igen.
Sleeper skrev:Det är ett internetfoums natur att bilden väger över. Ej att förväxla med den sammantagna verkligheten. Källkritik!

När jag skrivit vetenskapliga artiklar har jag självklart alltid källkritik.

Nu handlar det om en bil och det har skrivits - kanske inte spaltmeter - men åtskilliga artiklar både i domestik som i internationell press om problemen volvo har haft med nya plattformen. Så jag kan nog tycka min fråga är legitim, sen är du välkommen till din åsikt. Men det var inte det jag var ute efter, så behåll den för dig själv. Tack.

Vidare så var detta just ett sätt att få positiva bilder av bilen att lyftas fram och inte bara se det negativa.
Det är naturligt att ett forum mest handlar om bekymmer. Det är ju hit man vänder sig för att hitta lösningar :)

Det händer liksom inte så mycket med en tråd om man bara skriver positivt. Först vid en frågeställning som din så dyker nöjda kommentarer upp.

En ny bil nagelfars givetvis också mycket noggrannare. Det jag har märkt mest här på jagrullar är kommentarer kring inpassning av dörrar på de tidiga leveranserna. VOC och batterispänning, det finns tusentals med bilar med VOC i dag, en ytterst liten del som verkar ha bekymmer.

Jag har en V70 idag med den nya D4-motorn och nya 8-stegade växellådan. Nu ska jag byta till tjänstebil och den drivlinekombon är helt fantastisk och väldigt svår för mig att gå ifrån så det blir en V90 som levereras i mars. VOC har med värmare var jag inte heller sugen på att avstå ifrån. En lysande app.
Är väldigt nöjd med vår V90 D4 AWD. Härlig premiumkänsla och ligger stabilt på vägen, Volvo on call fungerar mestadels bra och är riktigt trevligt att ha kalla vinterdagar. Ångrar inte valet av bil för en sekund.
Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]