Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jcartel
Nyfiken, i vilka situationer är det praktiskt att fjärrstarta motorn via VoC appen?
Alltså inte värmaren utan själva motorn.
För att få värme i ratten och rumpan redan när man ska dra iväg. Sen kan det väl även vara vissa saker som gör att värmaren inte kan köras, exempelvis för lite soppa och för dålig laddning på batteriet. Då verkar fjärrstart fungera i stället. Gissningsvis kan det även vara bra framåt sommaren, som superluxus säger, att kyla bilen.
Parkeringsklimatet via VOC är bra på vintern när bilen ska värmas upp men på sommaren så har jag förstått att fjärrstarten ska användas för att få en sval bil att återvända till efter ex en dag på stranden.

Jag har haft min V90 i ca två veckor och flera gånger har VOC inte velat starta parkeringsklimatet pga för svag spänning i batteriet vilket känns konstigt på en helt ny bil med helt nytt batteri. Har väl troligtvis gjort för få långresor med tanke på all elektronik som finns i bilen.
Tillgång till vad? Fjärrstart av motorn finns till alla automat efter ca -12 via appen. Jag har det på nyckeln i min, och det är helt underbart. Varm på 15 min, stolen är genomvarm och bilen så gott som isfri.
Om jag tar bilen till jobbet när jag jobbar natt använder jag fjärrstart av motorn varje morgon.
Värmaren är ställd tills jag slutar. Startar motorn innan ja kliver in i duschen. När ja kommer ut till bilen går motorn. Rutorna är tinade, ratten och stolen är varm och självklart kupén.

Att kunna kyla kupén är inte heller dumt.
av Niclas
Perra83 skrev:Om jag tar bilen till jobbet när jag jobbar natt använder jag fjärrstart av motorn varje morgon.
Värmaren är ställd tills jag slutar. Startar motorn innan ja kliver in i duschen. När ja kommer ut till bilen går motorn. Rutorna är tinade, ratten och stolen är varm och självklart kupén.

Att kunna kyla kupén är inte heller dumt.
Måste du starta bilen en gång till sen när du hoppar in?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har inga l[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]