Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Hej

Måste får lite smakråd. Har nu beställt en T5 Inscription i Osmium grå.

Bild

Men velar om jag skall ta den mörkare Saveille gråa? Tycker det blir en bättre kontrast mot allt krom men blir den för mörk?

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
Spoiler »
Smak är ju väldigt individuellt. Själv skulle jag aldrig köra något annat än svarta bilar. Så det är nog ingen överraskning att jag föredrar den mörkare. Men ska jag försöka vara lite objektiv så tycker jag att den ser bättre ut med toningen (som jag tror mig se på bilden). Känns som att bilen blir mer enhetlig och går mer i en nyans.
Senast redigerad av 2 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gång. Anledning: bildcitat dolt
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag tycker att du ska ta Saville! Bilen ser mer exklusiv och aggressiv ut. Och som du säger kontrasterar saville bättre mot kromet. Jag har själv Magic blue, och älskar hur bilen ser riktig mörk och stygg ut när skymningen är nära, men reflekterar ljus och lever upp fint när det är mer ljus. Jag tror att Osmium kan komma att se blek och tråkig ut till vardags, i jämförelse med Osmium.
Användarvisningsbild
av Wibe
Sleeper skrev:Jag tycker att du ska ta Saville! Bilen ser mer exklusiv och aggressiv ut. Och som du säger kontrasterar saville bättre mot kromet. Jag har själv Magic blue, och älskar hur bilen ser riktig mörk och stygg ut när skymningen är nära, men reflekterar ljus och lever upp fint när det är mer ljus. Jag tror att Osmium kan komma att se blek och tråkig ut till vardags, i jämförelse med Osmium.
Ja jag håller med. Blir nog till att byta färg Bild

av BiTu
Har sett saville i verkligheten några gånger. Att man vänder sig om för att kolla färgen ( mörkgrå, mörkblå, svart?? ) tycker jag är ett gott tecken!
Användarvisningsbild
av Wibe
BiTu skrev:Har sett saville i verkligheten några gånger. Att man vänder sig om för att kolla färgen ( mörkgrå, mörkblå, svart?? ) tycker jag är ett gott tecken!
Bild

av hagerstrom
Har bara sett saville på xc60 utan kromet, det är en riktigt snygg färg. Lite mer stealth
av Persvante
Skulle välja Osmiumgrå, har haft Savilegrå på en tidigare bil, jättesnygg när den är nytvättad, men det var den inte så länge.
Färgerna i konfiguratorn ger inte färgerna nån vidare rättvisa, Osmium ser ljusare ut i verkligheten, medan Savile ser mörkare ut!
av rrc54135
Bytte från Saville till Osmium efter att sett Saville i verkligheten. Tycker att Osmium varierar en hel del i nyans beroende på hur ljuset ligger på och det tilltalade mig.
Användarvisningsbild
av Wibe
Persvante skrev:Skulle välja Osmiumgrå, har haft Savilegrå på en tidigare bil, jättesnygg när den är nytvättad, men det var den inte så länge.
Färgerna i konfiguratorn ger inte färgerna nån vidare rättvisa, Osmium ser ljusare ut i verkligheten, medan Savile ser mörkare ut!
Typiskt, jag vill ju då ha en färg mellan Osmium och Savile. Beställningen är med Osmium just nu...

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]