Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jcartel
Undrar om trådarna till den eluppvärmda vindrutan syns/stör mycket? Det är inte som i bakrutan väl?
Någon som har som kan fånga på en bild?
av troubleshooter
Det är väldigt individuellt, jag och några andra av mina kollegor på jobbet störs av dem även om de är
väldigt tunna, medan andra kollegor inte alls störs. Jag skulle absolut provköra en bil som har det innan
beställning om jag vore dig.
av Mumsmums
Jag har det på min XC60 och störs inte alls av dem. Tänker aldrig på att de finns överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Pa min XC70 ar det riktigt daligt nattetid. Dagtid ar det OK, man tanker inte pa det men nattetid blanker det nagot enormt och ar rent ut trafikfarligt enligt mig. Aven trots helt ren framruta invandigt och utvandigt.

Pa min V90 som kommer om tva manader har jag inte detta som tillval och kommer inte att sakna det.
av bankb
Racetwin2 skrev:Pa min XC70 ar det riktigt daligt nattetid. Dagtid ar det OK, man tanker inte pa det men nattetid blanker det nagot enormt och ar rent ut trafikfarligt enligt mig. Aven trots helt ren framruta invandigt och utvandigt.

Pa min V90 som kommer om tva manader har jag inte detta som tillval och kommer inte att sakna det.
Har klarat mig i mina tre senaste bilar utan detta, med VOC så har jag inte behövt skrapa rutorna en enda gång på 8 år och aldrig upplevt problem med att vindrutan är igen isad eller immig.

Dock har jag hållit till söder om Stockholm i alla år, så kanske användbart mer norrut :)
Användarvisningsbild
av Wibe
bankb skrev:
Racetwin2 skrev:Pa min XC70 ar det riktigt daligt nattetid. Dagtid ar det OK, man tanker inte pa det men nattetid blanker det nagot enormt och ar rent ut trafikfarligt enligt mig. Aven trots helt ren framruta invandigt och utvandigt.

Har klarat mig i mina tre senaste bilar utan detta, med VOC så har jag inte behövt skrapa rutorna en enda gång på 8 år och aldrig upplevt problem med att vindrutan är igen isad eller immig.

Dock har jag hållit till söder om Stockholm i alla år, så kanske användbart mer norrut :)
Håller med. Om du har värmare så känns tillvalet onödigt. Har idag både värmare och elruta men aldrig behövt använda elrutan då värmaren fixat detta. Om du nu ändå så vill ha elrutan så har aldrig jag stört mig på några värmekablar

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av jcartel
Tack för tips. Ska nog in och kolla med egna ögon först.
Jag har varit tvungen att skippa VoC och värmare av budgetskäl så därför jag överväger detta tillval.
Användarvisningsbild
av jcartel
semmelman skrev:Vad kostar detta tillval då?
Och vad kostar det mer att byta rutan i framtiden?
Tillvalet kostar ca 2400 kr extra.

Någon som uppdaterat till denna? Skillnader?[…]

Med lite redskap, viljan att lägga ut en del […]

Jag skaffade dessa produkter då jag läs[…]

Aktivera "serviceplanering" i instä[…]