Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raven76
Någon som har några erfarenheter av Android Auto än? Jag såg att det togs upp på swedroid:
http://www.swedroid.se/android-auto-lys ... o-sverige/

Hur stabilt är det? För/nackdelar? Saknas flera funktioner?
Jag har beställt det till min nya bil. Så är det dålig funktionalitet så har dom 22 veckor på sig att fixa dom. :wink:
Lite synd att stödet inte är officiellt i Sverige än.
av Mike68
Tycker inte det är så viktigt när man har navigation i bilen.
Det man kan göra är att komma åt googles assistent med röststyrning, navigation, telefoni och ljudappar.
Assistenten kommer man åt med röststyrningsknappen på ratten också.
20170121_114310_small.jpg
20170121_114310_small.jpg (192.86 KiB) Visad 1220 gånger
20170121_114249_small.jpg
20170121_114249_small.jpg (157.83 KiB) Visad 1223 gånger
av dfa
Någon som vet om det går att göra en installation i efterhand på en v90?
Fick precis in det på mobilen (apkmirror) och blev lite sugen på att testa på bilen.
av filippb
dfa skrev:Någon som vet om det går att göra en installation i efterhand på en v90?
Fick precis in det på mobilen (apkmirror) och blev lite sugen på att testa på bilen.
Det beror på om du har fabriksmonterad CarPlay. Jag fick höra av min verkstad att AA ännu inte går att lägga in som tillbehör om man inte har usb-hubben (2 usb-kontakter i armstödet)
av raven76
Mike68 skrev:Tycker inte det är så viktigt när man har navigation i bilen.
Det man kan göra är att komma åt googles assistent med röststyrning, navigation, telefoni och ljudappar.
Kan tänka mig att den blir lite överflödig om man har navigation. Hur är det med Waze? Har det kommit till AA än? Den tycker jag är bra eftersom man får information från andra användare hela tiden.
av dfa
Tack, läste mig till att USB anslutning krävs.
Hittar inte Waze bland de appar som kan laddas ner till AA så min gissning är att det inte är tillgängligt just nu.
av Gorban
raven76 skrev:
Mike68 skrev:Tycker inte det är så viktigt när man har navigation i bilen.
Kan tänka mig att den blir lite överflödig om man har navigation. Hur är det med Waze? Har det kommit till AA än? Den tycker jag är bra eftersom man får information från andra användare hela tiden.
Även om det kanske inte är lika uppdaterad info så får man info från andra användare även via RTTI och Volvos inbyggda navigation. RTTI bygger bland annat på information från mobiloperatörerna som kan mäta trafikflödet genom att studera hur mobiltelefoner rör sig genom mobilnätet.
av salmonsalar
Jag har bara ett USB uttag i armstödet, kopplar jag in telefonenn där händer inget... i menyn i centerdisplayen (IHU) är USB fortfarande utgråat...
Kan man bara använda detta USB uttag som laddare? Ganska B isåfall.
av Mike68
Stoppa in ett USB-minne med musik på, det är så,det är tänkt + uppdateringar av kartor mm.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]