Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som vet om Pilot Assist 2 även kan reglera hastigheten efter hastighetsskyltarna? Kan tycka att det inte borde vara några problem om systemen kombineras på rätt sätt.

Låt mig ge en mycket stor eloge till Volvo som utvecklat en bil, som efter en enkel mjukvaru-uppdatering, klarar av att styra själv upp till 140 km/h, grymt!
maranander skrev:Någon som vet om Pilot Assist 2 även kan reglera hastigheten efter hastighetsskyltarna? Kan tycka att det inte borde vara några problem om systemen kombineras på rätt sätt.

Låt mig ge en mycket stor eloge till Volvo som utvecklat en bil, som efter en enkel mjukvaru-uppdatering, klarar av att styra själv upp till 140 km/h, grymt!
Nej det går inte. Hastighetsskyltarna visas i instrumentet och man kan få funktionen speed limiter att följa skyltarna. Med den funktionen får man fortfarande själv trycka på gasen.
Gorban skrev:
maranander skrev:Någon som vet om Pilot Assist 2 även kan reglera hastigheten efter hastighetsskyltarna? Kan tycka att det inte borde vara några problem om systemen kombineras på rätt sätt.

Nej det går inte. Hastighetsskyltarna visas i instrumentet och man kan få funktionen speed limiter att följa skyltarna. Med den funktionen får man fortfarande själv trycka på gasen.
För att vara övertydlig: Betyder det att bilen tar ner farten om hastighetsskyltarna visar tex 90 -> 70 men att bilen sedan inte accelererar själv när skyltarna visar 70 -> 90 igen?
DrDolpfh skrev:När jag provkörde en D4:a upplevde jag att den reglerade farten efter skyltarna i pilot-assist läget.
Intressant, fler som upplevt detta? Lyckas tyvärr inte få min XC90 D5 -16 att göra så i PA2-läge.
Gasen i botten innebär att hastighetsregleringen stängs av tillfälligt t ex så att du kan göra omkörning. När du sen gasar normalt återgår den till inställd maxhastighet

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hej hur aktiverar man fjärrdiagnos i Volvo On[…]

Bilen går lite ojämnt på tomg&ari[…]

Man kanske ska ge sig på och försö[…]

Det kommer inte upp nån felkod, har kollat d[…]