Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
Fick info från min säljare att de just fått besked om att MY17 är slutsåld på V90 och V90 CC. Han sa att det finns en chans att jag får en MY18 istället. Tyckte det lät lite konstigt, beställde min V90CC sista veckan i november. Så känns som att den redan borde vara planerad och klar.

Någon som har koll på hur det brukar bli? Tar ju gärna en MY18 istället, antar att dom skruvar på något åt det bättre på en ny årsmodell.
av dfa
Ja det verkar stämma, SVPF meddelar om att produktionsplatserna för V90 MY17 är fulla.
Känns även rimligt med tanke på att det är ~6 månaders leveranstid.
Så beställer du idag får du en MY18 i Maj/Juni nästa år.
av AndS
Intressant, för vår CC beställdes den 1/12 och är bekräftad från Volvo som MY17.
av raven76
Jag beställde också sista veckan i november. Man skulle ju vilja be om att dom tar ytterligare några veckor på sig då om den blir en MY18. Leveransdatum vecka 21 för min del. Så någon vecka hit eller dit spelar ju ingen roll kan jag tycka om man ändå måste vänta så länge.
Man skulle vilja veta vad det är för skillnader.
av bankb
raven76 skrev:Jag beställde också sista veckan i november. Man skulle ju vilja be om att dom tar ytterligare några veckor på sig då om den blir en MY18. Leveransdatum vecka 21 för min del. Så någon vecka hit eller dit spelar ju ingen roll kan jag tycka om man ändå måste vänta så länge.
Man skulle vilja veta vad det är för skillnader.
Enligt min säljare så är det inget dom kan påverka. Dom kan inte avbeställa en beställd bil och dom kan inte påverka platsen i produktion. Så kanske blir så att man får en MY17 ändå. Känns lite snopet att falla på målsnöret, när man vet att det hade gått att få en MY18 till samma pris.

Dock svårt att veta vilka skillnader som dyker upp, om det blir så många skillnader. Känns som att dom inte gärna går in och ändrar för mycket i produktionslinan som just satts igång redan efter 3-4 månader. Kanske någon HK till på motorn och någon annan mjukvaruuppgradering. Men lär man ju få ändå innan leverans om den finns klar.
av pumpnasare
Hoppas det kommer lite nya färger och inte bara "Femtio nyanser i grått" Samt en Ocen Race. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Maple Brown för guds skull!
av oykkh
Ngn som vet vilken vecka MY18 går i produktion?? Är det alltid v17 hos volvo och även en mindre uppdatering på bilarna som tillverkas V45??

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]