Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanGBG
Jag har i dagsläget HUD, men funderar på att välja bort den till förmån av uppvärmd vindruta eftersom jag inte har någon garageplats...Samtidigt så är det ju inte så stor del av året som det blir frost. Några erfarenheter av hur väl HUDen fungerar i praktiken? Eller rutan?
av stefanc67
Hade uppvärmd framruta i min V70 2014 funkade bra
Men vid starkt sol ljus så såg man trådarna i framrutan
Det irreterade mig ivarjefall

Nu har jag V90 med HUD , detta tar jag alla dagar i veckan jämnfört
Mot el framruta, först så har du värmare i bilen, utifall
Framrutan blir ner isad
Sedan så har du så mkt info i HUD och det ökar även säkerheten
Då du kollar framåt
Mitt väl är tvärenkelt HUD
Senast redigerad av 1 stefanc67, redigerad totalt 0 gånger.
av Jacobsson
Jag skulle gå på HUD.
Den uppvärmning fläkten ger i rätt läge har fungerat fint!
Vet inte heller om det är prisskillnad på att byta vid stenskott?
HUD kan nog vara nice på kvällen, när jag provkörde V90 så var det soligt, och jag märkte snabbt att kombinationen polariserande solglasögon 8) och HUD inte är någon hit, HUD försvinner mer eller mindre.......Uppvärmd ruta verkar dela människor i två läger ena sidan har stora problem med trådarna som de upplever stör sikten, och andra som inte alls störs av dem, själv så skulle jag inte våga att kryssa i det utan att ha provkört en V90 med det.
Användarvisningsbild
av Perra83
Då vart det avgjort. Använder uteslutande solbrillor med polaroidglas.
Värmen i rutan är väldigt bra. Blir aldrig is och slask kvar på glaset som stör torkarna.
Hej,

Om du inte har värmare och VOC skulle jag köra på eluppvärmd framruta utan tvekan. Om du inre bor I Spanien förståss... Suveränt med elruta vintertid, tinar på "nolltid".
av JohanGBG
Det verkar vara många delade åsikter! Jag har VOC och värmare, så det minskar nyttan med uppvärmningen något samtidigt så tillhör jag en av dem som använder solgalsögen med polaroidglas så fort det är soligt Å andra sidan så tror jag att jag skulle störa mig på synliga trådar...Får helt enkelt ta mig ut och provköra en med uppvärmd ruta!

Vem vet, det kanske inte blir någotdera till slut o_0
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja ut och provkör.
Sitter du och tittar på trådarna syns dom väldigt bra. Fast det är skillnad att se dom och att störa sig på dom. Smutsiga glas stör jag mig på men inte trådarna.
HUD är garanterat mer användbar än trådarna.
Användarvisningsbild
av eperste
Perra83 skrev:Då vart det avgjort. Använder uteslutande solbrillor med polaroidglas.
Värmen i rutan är väldigt bra. Blir aldrig is och slask kvar på glaset som stör torkarna.
Har glasögon med inbyggda solglasögon, när jag provkörde v90 med hud så fungerade det utan problem,.
Har aldrig andvänt solglasögon när jag kört bil, andvänder solskyddet som är standard

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]