Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherf
Skulle vara kul att veta vad folk tycker om den nya nyckeln?
Nu har jag bara provkört en v90 med nyckelsymboler på sidan,som knappt kan utläsas men det är väl en vanesak.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Snygg när den ligger framme, men normalt ser man den aldrig då den alltid ligger i fickan.

Har aldrig använt knapparna, vet knappt vad det är för några :-)
av herminge
Jag har använt med den lilla vattentäta nyckeln mest, och den ligger oftast i fickan. Om nån frågar mig så tycker jag att det skulle räckt med en stor nyckel och två av de mindre i stället.
av KrilleW
Bild
av Gorban
Symbolerna på knapparna har dålig kontrast och går knappt att läsa om man som jag är 45+ och behöver läsglasögon ibland. Dessutom känns knapparna billiga och man får ingen bra feedback när man trycker på dem. Annars är nyckeln snygg. Lädret i Amber är känsligt och kommer att bli fult med tiden. Jag skulle gärna byta till valnöt om inte kostnaden vore helt hutlös.
Användarvisningsbild
av sura56
Ja, nyckeln i Amber skinn är nog väldigt kännslig, så det fick bli en i Vanöt också
Bild
Bild
av Schmoyoho
Hm? Har nycklarna inget inbyggt nyckelblad längre? Kul design på den lösa nyckeln iallafall, ser ut som en 240-nyckel :)
Användarvisningsbild
av sura56
Schmoyoho skrev:Hm? Har nycklarna inget inbyggt nyckelblad längre? Kul design på den lösa nyckeln iallafall, ser ut som en 240-nyckel :)
Den extra nyckeln är bara för att låsa handsfacket med, det finns en hållare i handsfacket som den nyckeln skall sitta i.
av Jacobsson
Används inte den även till att stänga av airbag på pass. Sätet?
Hur gör man annars det i XC90?

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]