Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lochmann
Jag hämtade ut min V90 D5 BA igår och bilen är fantastisk. Det som jag dock blev besviken på var att jag hade antagit att semiautomatiskt insynsskydd (standard) innebar att skyddet åkte upp i lastningsläge vid öppning av bagage (så funkar det på min BMW 525-2005). Helautomatiskt åker både upp och ner, självklart. Men icke, det är helmanuelt vill jag påstå. Ringde Volvo för att höra vad de menar med semiautomatiskt men de hade inget svar... Någon här som har någon input?
av lochmann
Precis så funkar det och det kanske är den "automatiken" man syftar på, att det sitter en fjäder som kan dra in den om man vinklar den. Inte mycket till automatik, snarare självklart, alternativet hade varit att man hade fått veva upp den? Jaja, bara att leva med antar jag.
Har XC90 lastningsläge på insynsskyddet, känns som lite för rak bakruta för det? Eller du menar att det åker rakt bakåt halvvägs? I så fall är det inte riktigt samma sak
av Gorban
Min förra bil var en BMW 520d Touring så jag insåg direkt att jag inte skulle vilja ha V90:n utan det helautomatiska insynsskyddet så jag beställde det. Nu saknar jag bara den öppningsbara bakrutan. Otroligt användbar vid semesterresor när vi har lastat fullt upp till insynsskyddet och ända intill bakluckan. Vi brukar lägga in våra vinterjackor ovanpå packningen via bakrutan.
av lochmann
Gorban skrev:Min förra bil var en BMW 520d Touring så jag insåg direkt att jag inte skulle vilja ha V90:n utan det helautomatiska insynsskyddet så jag beställde det. Nu saknar jag bara den öppningsbara bakrutan. Otroligt användbar vid semesterresor när vi har lastat fullt upp till insynsskyddet och ända intill bakluckan. Vi brukar lägga in våra vinterjackor ovanpå packningen via bakrutan.
Jepp, kommer störa mig på detta. Bakrutan på BMW:n är så sjukt bra, får ju i lika mycket packning till bär man tror den är full

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]