Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Nu har den förlängda versionen av S90 presenterats i Kina, som T4, T5 och T8 AWD. Den är 508 cm lång och verkar komma i standardverison och som superlyxig Exellence. Ser flådig ut :-)-)

https://www.media.volvocars.com/global/ ... ghai-marki
Senast redigerad av 1 V9097, redigerad totalt 0 gånger.
av Malmoo
Ser trevligt ut med panorama tak till s90. Det är ett tillval jag gärna hade kryssat i. Någon som tror det kommer komma till våra versioner här hemma?
av oykkh
Den ska tillverkas i Daqing fabriken i kina. Är samma fabrik som Lynk&co bilarna ska tillverkas.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av V9097
Malmoo skrev:Ser trevligt ut med panorama tak till s90. Det är ett tillval jag gärna hade kryssat i. Någon som tror det kommer komma till våra versioner här hemma?
Jag tror bara panoramataket passar till S90L, inte normallånga S90.
Användarvisningsbild
av V9097
oykkh skrev:Även vanliga S90 ska flytta sin produktion till kina verkar det som.

Lite tråkig utveckling tycker jag, även om jag tror kvaliteten kommer hålla samma nivå som Torslanda
Användarvisningsbild
av jcartel
Taget!
av oykkh
V9097 skrev:
oykkh skrev:Även vanliga S90 ska flytta sin produktion till kina verkar det som.

Lite tråkig utveckling tycker jag, även om jag tror kvaliteten kommer hålla samma nivå som Torslanda
Håller med. Mycket tråkigt. Men vi ska komma ihåg att även Audi tex tillverkar ju sin nya Q5 i Mexiko. Blir såhär när vi kunder vill ja prisvärda bilar. Nu tror jag som du säger att kvalitén på bilarna kommer va hög ändå. Är ju mest robotar som jobbar nuförtiden. Ska även bli intressant att följa lynk&co. Tror inte den kommer va sämre än tex kia sportage eller en tiguan. Nästan så man ska beställa en s90 innan den flyttar

av Gorban
Lite kul att Volvo behåller ISOFIX-fästena till barnstolar i baksätet :lol:
Bilagor
IMG_1216.JPG
IMG_1216.JPG (209.12 KiB) Visad 554 gånger

Tänkte jag uppdaterar med resultat av min &qu[…]

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]