Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hk1971j
Ser nu att t.e.x det går att välja sportstolar, Maple Brown färg, samt nya fälgar.

Men, ser att även Dynförlängning (manuell) finns som standard om man
valt Inscription paketet.

Jag la order för en vecka sedan och fick i dagarma besked om leverans prel v17.

Vad tror ni, får min bil Dynförlägning som numera är standard trots att den inte fanns
vid aktuell orderlägning? (enbart då som tillval om man valde nappa och då som elektrisk justerbar)

Jag menar, den är ju standard enligt "Bygg Din Volvo" och inte extra tillval?
Troligtvis så får du bättre svar av din säljare. Om du inte får det så är det väl bara att be honom/henne att makulera ordern och lägga in den igen. Du lär väl åka på någon vecka extra i leveranstid på det dock.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
hk1971j skrev:Ser nu att t.e.x det går att välja sportstolar, Maple Brown färg, samt nya fälgar.

Men, ser att även Dynförlängning (manuell) finns som standard om man
valt Inscription paketet.

Jag la order för en vecka sedan och fick i dagarma besked om leverans prel v17.

Vad tror ni, får min bil Dynförlägning som numera är standard trots att den inte fanns
vid aktuell orderlägning? (enbart då som tillval om man valde nappa och då som elektrisk justerbar)

Jag menar, den är ju standard enligt "Bygg Din Volvo" och inte extra tillval?
Jag frågade min säljare idag om just den frågan och fick svaret att min skulle levereras med dynförlängare. Jag har leverans v7.
Låter lovande!

Skickat från min iPad med Tapatalk
Så där ja...

Fick bekräftelse från säljare att det ingår Dynförlängning på Inscription även
på redan beställd bil då det är standard för MY2017.

Gött!
En sak jag lärt mig är att aldrig stå först i kön när det gäller ny model av bilar och annan teknik. Beställde en 850 i juni 91 när ingen sett den, fick den Feb 92.

pumpnasare skrev:En sak jag lärt mig är att aldrig stå först i kön när det gäller ny model av bilar och annan teknik. Beställde en 850 i juni 91 när ingen sett den, fick den Feb 92.

Exakt. Även om det kliar i fingrarna. Va väl samma med dom som beställde XC90 MY16. Dom fick inte pilot assist tror jag? Volvo vill tydligen inte uppdatera bilarna heller?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Ja, först ut är inte alltid optimalt.

Min nuvarande bil XC60 Ocean Race har standard 18" (helt okej)

Men hade jag väntat 3 veckor hade jag fått 20" gratis då man under viss tid hade problem att få
leverantören att tillverka i den takt som man sålde bilar.

Nu har jag lagt min på order på V90 D4, Aut, Inscription , man damn.... det kliar i fingrarna att ta dom nya 19" som nu finns, och byta färg till Maple Brown, och ta Sportläder, och sport ratt och......

Ja, ni förstår villka problem man har ibland 8) :lol:
Jag ser nu att det inte står nått längre om dynförlängning
På inscription längre. Bara för R design

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]