Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Milebe
Hej.
Har beställt en V90 för en månad sedan och har all data (Kundordernummer & Bilordernummer) som behövs för minvolvo.
Men får alltid upp att "Det finns ingen bil med de angivna värdena".
Har någon haft samma problem?
Hur löste ni det?

Har varit i kontakt både med säljaren och volvo men ingen kan riktigt hjälpa mig.
Alla säger att dom ser bilen och att den är inlagd i alla system men minvolvo hittar inte den.
:-(O)

Tråkigt att jag inte kan följa status på bilen speciellt när jag läser här att många kan.
av Milebe
Oldman99 skrev:Jag hade samma problem. Mailade [email protected] och det löste sig direkt!
Det hjälpte inte mig. Mejlade för en vecka sedan och dom har varit i kontakt med min säljare.
Med det fungerar fortfarande inte.
Sådant ska alltid hända mig.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ähh! Du får inte bilen snabbare för att de ser förloppet stå stilla...
Sidan ska såklart fungera. Det var fel för mig med för snart ett år sedan men för några år sedan kunde jag följa bilen.
av KrilleW
Det strulade för mig med. Hålla på att maila dom är värdelöst så jag ringde istället.
När det väl fungerade så kom en helt annan beställning upp i Min Volvo. Fel färg, fel utrustning, motor osv. Men det hoppade rätt efter ett par dagar.

Så mitt tips är att du ringer om du inte gjort det, och så ställer du lite krav på dom. Det ska ju fungera! dock så är ju tjänsten missvisande och helt värdelös, men det är ju en annan sak :)
av Jacobsson
För mig fungerar det kanon, men jag håller dock med om att nedräkningen är rätt värdelös.
Man kan se hur många veckor det är kvar vilket är rätt bra, man slipper räkna själv.
Det borde dock vara fler steg så det kan hända lite saker oftare, nu är det fyra steg, beställd, byggt, till handlare, lev..
Det är toppen att man redan från start får upp möjligheten att se tillbehör och läsa manualen!
av acey
Min bil ska levereras om 2 veckor och står fortfarande listad som "Orderlagd". Enligt handlaren stämmer leveranstiden, men stegen verkar ju funka sådär.
av pumpnasare
acey skrev:Min bil ska levereras om 2 veckor och står fortfarande listad som "Orderlagd". Enligt handlaren stämmer leveranstiden, men stegen verkar ju funka sådär.
Bild
Det var tider när det såg ut så härBildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]