Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ogren
Min återförsäljare tar ett överpris på 1100 kr på vinterhjul till V90 jämfört med priset på bygg-din-volvo. Jag tänkte köpa hjulen på annat håll då säljaren vägrar förstå att jag inte accepterar ett överpris.

Bilen beräknas dock levereras i januari. Kan man beställa bilen utan vinterhjul och låta hjulen som är monterade på bilen ha vinterdäck? Och sedan då köpa sommarhjulen separat från något annan återförsäljare?
av Milebe
ogren skrev:Min återförsäljare tar ett överpris på 1100 kr på vinterhjul till V90 jämfört med priset på bygg-din-volvo. Jag tänkte köpa hjulen på annat håll då säljaren vägrar förstå att jag inte accepterar ett överpris.

Bilen beräknas dock levereras i januari. Kan man beställa bilen utan vinterhjul och låta hjulen som är monterade på bilen ha vinterdäck? Och sedan då köpa sommarhjulen separat från något annan återförsäljare?
Min bil kommer med 19" original med sommardäck (alla nylevererade bilar kommer med sommardäck som standard om man inte förhandlar något annat).
Kommer att köpa vinterdäck och lägga på dessa fälgarna.
Sedan kommer jag att köpa separat kompletta sommardäck 21".

Kanske dessa:
Svensk002.jpg
Svensk002.jpg (47.69 KiB) Visad 484 gånger
av Milebe
Perra83 skrev:21" hjulen var riktigt salta!!!
Ja men vill man inte ha original kan man hitta snygga 21" kompletta för 13-17 000 på nätet.
Användarvisningsbild
av Perra83
Milebe skrev:
Perra83 skrev:21" hjulen var riktigt salta!!!
Ja men vill man inte ha original kan man hitta snygga 21" kompletta för 13-17 000 på nätet.
Originalhjul?
Dåliga kopior med med billiga ostar blir inte bra.
av stefanc67
Så här löste jag mitt däckproblem
18" vinterhjul kostar runt 18500kr orginal
Tänkte ta 20" fabriksmonterade sommar hjul som till val för 9.900kr

Så här tänkte jag och gjorde istället:
Prutade som en gris på tillbehörshjulen 21" från 32500kr till 28000kr
Bad säljaren ta dom 19" sommarhjulen som kom med bilen att sula om dom till vinterhjul Nokian R2 hakka
Skulle kosta 2500kr, men den kostnaden fick jag tjötat bort
Så jag fick 21 tillbehörshjul med sommarhjul samt 19 fabriks monterade hjul med vinterdäck
För 28000kr
Bra deal tycker jag
Sedan att min stylkit inte satt på bilen då vissa färger vart stoppade
Ifrån volvo(fick vänta en vecka) gjorde att jag fick ett komplett reservhjul med allt tillbehör samt
7000kr insatt på mitt volvokort som kompensation
av Djungelbrand
Gjorde precis som du och fick 21" + 18" standard T5-fälgar med dubbade vinterdäck för 27000.
av Malmoo
Milebe skrev:
ogren skrev:Min återförsäljare tar ett överpris på 1100 kr på vinterhjul till V90 jämfört med priset på bygg-din-volvo. Jag tänkte köpa hjulen på annat håll då säljaren vägrar förstå att jag inte accepterar ett överpris.

Min bil kommer med 19" original med sommardäck (alla nylevererade bilar kommer med sommardäck som standard om man inte förhandlar något annat).
Kommer att köpa vinterdäck och lägga på dessa fälgarna.
Sedan kommer jag att köpa separat kompletta sommardäck 21".

Kanske dessa:
Tänkte bara höra med er om var ni hittade den rabatten (vilken återförsäljare). Jag är sugen på 21 " turbinfälgarna och får inget gehör från min säljare gällande rabatt på fälgarna.

Återkom gärna med PM.
av stefanc67
Bara att tjöta
Snackade hål i huvudet på min säljare
Fick även nästan 14% på bilen

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]