Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Hej,
har beställt en XC90 med metal mesh, fick för mig att kanske Linear Walnut skulle vara snyggare så jag frågade om detta skulle påverka leveranstiden. jag åkte även till handlaren för att se de båda alternativen igen och bestämde mig då för att fortsätta med metal mesh i alla fall.
Fick nu svar på att Linear Walnut har utgått från v.33. det går fortfarande att få med det påverkar leveranstiden med 1-3 månader.
Är det någon annan som hört att Linear Walnut ska ha utgått och gäller detta bara XC90 eller och hela 90 serien?
av Gorban
Walnut var standard för Inscription tidigare men på grund av brist hos underleverantören ändrade Volvo till metal mesh som förval. På S90/V90 kan man fortfarande välja valnöt utan pristillägg. Ändringen gjordes på bilar beställda från maj -16. Jag antar att det är samma för XC90.

Jag har valnöt och Amber nappa i min bil. Om du har svart läder är tycker jag nog att metal mesh är snyggare.
av Jacobsson
ja, har valt svart läder och svart innertak så jag tror också valet metal blev rätt.
Hm, jag har valt Amber och Linear Walnut och har inte hört något om någon försening p g a detta ... Vi får väl se hur det blir, jag tar lite försening för att få den färgen, tror jag. Tycker den är så snygg. :)
Användarvisningsbild
av sura56
Min var beställd med valnöt, men blev levererad med mesh.
Men i dag blev den utbytt till valnöt igen :D
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av sura56
volvoamatören skrev:Mycket snyggt. Hur får man tag på den där valnötsnyckeln?
På Volvo :lol: :-)-) :lol:
Användarvisningsbild
av sura56
volvoamatören skrev:Vad kostar den?
Kommer inte ihåg riktigt, vi bakade in en massa tillbehör med montering i samband köp/hämtning av bilen.
Tror den ligger strax under tusingen.
Användarvisningsbild
av Funk
sura56 skrev:
volvoamatören skrev:Vad kostar den?
Kommer inte ihåg riktigt, vi bakade in en massa tillbehör med montering i samband köp/hämtning av bilen.
Tror den ligger strax under tusingen.
Jag såg en prislapp på 1500:- på Volvos Factory Delivery för en sats med det blanka nyckelhöljet i trä (vad det nu heter).

/Thomas

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]