Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Hej alla,

Jag är i valet och kvalet att välja färg på bilen. Rent instinktivt klickar jag i Sevile gray. Jag gillar lite mörkare färger, har lite svårt för vita. Jag har haft en V70 sevile, efter det en XC70 i caspian blue. Kommer ihåg att jag gillade färgen på sevile medan dagens caspian är ok.

Jag behöver råd, hur resonerar ni? Ska det vara en viss färg på en CC bil? Är den mer lättsåld med en viss färg. Bör jag förnya mig och tänka på annat sätt.

Hjälp!
Användarvisningsbild
av grillchips
Maple Brown! Vrålsnygg, men jag antar att den är lite som Rich Java som finns till XC60, den kräver lite underhåll för att se bra ut. I strålande sol så skiftar den otroligt läckert.

Generellt tycker jag att V90/V90CC ser rätt medioker ut i ljusa färger efter att ha sett en del på gatorna, de mörka varianterna ser otroligt mycket pampigare ut.
För någon vecka sen så stod jag parkerad brevid en XC70 med Twilight Bronze, som såg precis flång ny ut. Även sambon som är högst ointresserad av bilar tyckte den var riktigt läcker. Det var kväll och började skymma, då gjorde den sig bra. Kollade på webben hemma och TB såg väldigt "meh" ut.

Jag tror inte en V90CC är mer lättsåld än en annan beroende på färg, de alternativ för lacken som finns idag är ganska lika varandra, antingen är de ljusa eller så är de mörka liksom. Röd hade nog inte funkat så bra liksom.
av troubleshooter
Välje en färg som du trivs med, antar att du ska ha bilen några år, trist att gå ut varje morgon och tänka "Om jag ändå hade valt en annan färg!", tror inte att det spelar så stor roll när du ska sälja, färgerna idag är så lika varandra och med en matchande inredning har det nog ingen betydelse, har en kollega som hade en V70II med den lite especiella röda inredningen, till och med den blev såld ganska fort den trots att alla sa när han köpte den att det är ingen som vill köpa en sån.......
Användarvisningsbild
av grillchips
Den röda inredningen i V70 är i mitt tycke svinsnygg. Men förstår att den kan avskräcka. Däremot tror jag att inredningsvalen är mer avgörande än färgen utanpå.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag tänker mer på att mörk bil förtar de svarta plastdetaljerna och när man tar en lite ljusare färg så framträder de bättre än med mörk färg. Hade det varit en V90 så hade jag inte tvekat på Sevile men Osmian Gray är snyggare med plasten liksom. Någon som fattar vad jag menar?

Skickat från min iPad med Tapatalk
av troubleshooter
Håller själv på att vela mellan V90 och V90CC, men i mitt fall nerlackad eftersom jag inte alls gillat de svarta plast detaljerna på CC =), men gillar att den är lite högre, annars är det väl hyfsat snyggt med starka kontraster, men vi är alla olika så handla med hjärtat =)

Jag hoppas bara kunna se en i verkligheten innan jag beställer, vet inte om den i Kungsträdgården på Volvoi showroom i Stocholm är kvar?
Användarvisningsbild
av bjornw
Vit med tonade rutor tycker jag funkar bra. Gärna med mörka fälgar också.
Kräver nog att man håller efter däcken så de förblir svarta.

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]