Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jmhw
Hej,

Jag har en XC90 D5 -17 utan VOC. Struntade aktivt i det då jag aldrig använt det på med Xc70, säljaren missade dock att informera mig att värmaren bara kunde startas via VOC.

Är det någon som vet om det finns något sätt att eftermontera ex GSM-start eller ännu hellre med fjärr som det var på tidigare modeller?

Det sistnämnda ovan har funkat bra för den användning jag behöver det till. Har läst på vissa internationella forum att det finns ett missnöje att det inte funnits någon alternativlösning för de länder där VOC inte funkar/funkar dåligt och hoppas att de kanske släpper en fjärr..

//Johan
Menar du att det inte går att starta bränslevärmaren med tiduret i bilen? Min säljare tipsade så sent som idag om att man gott kunde avstå från VOC på en S90 eftersom tiduret nu har sjudagarsfunktion och därför kan programmeras en vecka framåt även utan VOC.
Jo man kan programmera värmaren i bilen men jag kan ändå förstå behovet av fjärr om man inte har VOC.
Jo, det funkar på min med! Grejen är att jag inte har några regelbundna tider varför tiduret inte kommer användas, på min Land Rover Discovery 4 jag hade innan hade jag fjärr och kunde starta snabbt och smidigt inom 300m radie vilket var smidigt.

Har en BMW i3 som jag kan starta den eldrivna värmaren (grymt snabb) via app, absolut inga problem men kräver ändå några extra tryck samt kvittens innan den är i gång. Fjärren är smidigare tycker jag, även om jag skaffat VOC om jag vetat det behövdes för fjärrstart...

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]