- mån 17 okt 2016, 18:00
Byter tjänstebilen i maj och tydligen vill man få leverans i maj på nya S90 behöver jag beställa snarast(!?). Jag byter från XC60 (D4, manuell), nu när barnen är stora ska det bli skönt att köra en sedan igen :lol:
Gränsen för köpet är under 380' pix (företagsregler).
Önskescenario är en S90 (D4) automat med R-design paket, metalliclack, parkeringssensorer fram och back, 18" hjul, detta får jag inte under 404' och då blir det lite för mycket emellan att pröjsa med privata medel.
Däremot om jag går ner till D3, får jag R-design med det mesta i utrustningsväg. Tveksam på en D3 (150HK), när man själv är nu van vid en 185HK.
Försökte att förhandla men verkar vara svårt...(med flera återförsäljare i landet :)
Vad tycker ni hur ska jag kombinera för att få det bästa för pengarna?
Tacksam för alla tips.
Gränsen för köpet är under 380' pix (företagsregler).
Önskescenario är en S90 (D4) automat med R-design paket, metalliclack, parkeringssensorer fram och back, 18" hjul, detta får jag inte under 404' och då blir det lite för mycket emellan att pröjsa med privata medel.
Däremot om jag går ner till D3, får jag R-design med det mesta i utrustningsväg. Tveksam på en D3 (150HK), när man själv är nu van vid en 185HK.
Försökte att förhandla men verkar vara svårt...(med flera återförsäljare i landet :)
Vad tycker ni hur ska jag kombinera för att få det bästa för pengarna?
Tacksam för alla tips.