- fre 07 okt 2016, 07:51
#1114726
Som så många andra här har jag beställt en Volvo av 90-serien. När bilen levereras är det tyvärr nödvändigt att som kund granska den efter kvalitetsbrister. Volvo verkar ha brister både i monteringen och deras kvalitetsgranskning.
Så, vad bör man granska?
* Lacken
* Dörrpassning och inpassning av övriga plåtdelar
* Inpassningen av strålkastare
Här får ni väldigt gärna fylla på med sådant som Volvo har problem med. Det är lätt att fylla på med alla möjliga detaljer, men jag vill begränsa listan till kända problem.
Beroende på vad man hittar tänker jag mig antingen kräva åtgärd innan jag tar emot den eller att fotografera och dokumentera bristerna och planera en senare reparation. Jag vet inte hur servicevänliga Volvo är men jag har upptäckt kvalitetsproblem på produkter från andra tillverkare som dock hävdat att jag hade orsakat dem (vilket jag inte hade). Jag vill därför vara säker på att alla problem dokumenteras eller tas om hand innan leverans.
Så, vad bör man granska?
* Lacken
* Dörrpassning och inpassning av övriga plåtdelar
* Inpassningen av strålkastare
Här får ni väldigt gärna fylla på med sådant som Volvo har problem med. Det är lätt att fylla på med alla möjliga detaljer, men jag vill begränsa listan till kända problem.
Beroende på vad man hittar tänker jag mig antingen kräva åtgärd innan jag tar emot den eller att fotografera och dokumentera bristerna och planera en senare reparation. Jag vet inte hur servicevänliga Volvo är men jag har upptäckt kvalitetsproblem på produkter från andra tillverkare som dock hävdat att jag hade orsakat dem (vilket jag inte hade). Jag vill därför vara säker på att alla problem dokumenteras eller tas om hand innan leverans.