Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
http://teknikensvarld.se/volvo-har-kval ... em-332330/

Teknikens Värld skrev igår om en kund som haft minst sagt tråkiga brister på sin nya XC90. Troligen (förhoppningsvis) är det här något ytterst ovanligt, speciellt med svetsloppan och "tippexlagningen".

Men när det kommer till inpassning av dörrarna så tycker jag att det är något man ser varje dag. Varsesig det är Volvo, BMW, Audi/VW/Skoda, eller Mercedes. Någon annan som reagerat på det också?
av Gorban
KrilleW skrev:http://teknikensvarld.se/volvo-har-kval ... m-332330/

Teknikens Värld skrev igår om en kund som haft minst sagt tråkiga brister på sin nya XC90. Troligen (förhoppningsvis) är det här något ytterst ovanligt, speciellt med svetsloppan och "tippexlagningen".

Men när det kommer till inpassning av dörrarna så tycker jag att det är något man ser varje dag. Varsesig det är Volvo, BMW, Audi/VW/Skoda, eller Mercedes. Någon annan som reagerat på det också?
En kompis har en ny VW Passat med rejält mellanrum vid en av dörrarna. Inom felmarginalen säger återförsäljaren som vägrar åtgärda.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Fast vw passat är varken premium eller kostar 800 000kr :wink:

Man kan inte kalla bilen för premium bara för att bilen kostar mycket!
Inpassning av dörrarna är definitivt ett förbättringsområde för Volvo. Sannolikt är det inte många som tänker på detta men inpassningen av dörrarna är på vissa vagnar inte ok. Till exempel går detta att se på bakdörrarna där listen runt rutorna skvallrar om nivåskillnader. Även "skuldran" på karossidan avslöjar brister i justeringen av dörrarna. Börjar man titta på detta är det lätt att det tar överhanden och att man upplever bilen som "sämre" än den är.

Henry
Användarvisningsbild
av TommyP86
Äh, det är ungefär samma påalla bilmärken, med en del som är både bättre och sämre än andra.
I det här fallet infinner sej känslan av att en jobbig kund hittat en svårjobbad ÅF.
Man blir mörkrädd när man läser alla kommentarer till artikeln. Jag kan för mitt liv inte förstå varför folk är så negativa till Volvo i Sverige?!? Ingen befolkning på denna jord motarbetar sin inhemska biltillverkning som här...
Användarvisningsbild
av Derank
Det där såg ju förjävligt ut, och vad fan tänkte man med då man karvar ur för dragkroken, fyfan va vansinnig jag skulle bli.
Användarvisningsbild
av Derank
TommyP86 skrev:Äh, det är ungefär samma påalla bilmärken, med en del som är både bättre och sämre än andra.
I det här fallet infinner sej känslan av att en jobbig kund hittat en svårjobbad ÅF.

Skämtar du, skulle du själv vilja ha en ny bil som har en svetsloppa mitt på dörren och en lackskada som man lagt i men en bättringspenna och en urkarvad stötfångare?

Vem som helst hade exploderat
Henry_Fågeljazz skrev:Har inget emot Volvo. XC90 är en fantastisk bil. Monteringen måste dock hålla högsta kvalitet för att motsvara kundernas förväntningar.

Henry
Helt enig i att kvalitén måste vara på topp! Menar mer allmänt när det gäller folks åsikter kring Volvo.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]