Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dastysk
Har just tagit in offert på en cc d4 aut.med business plus, klimatpaket , metallic, voc, Apple CP, drag samt integrerade bälteskuddar..... gick på kronan in som tjänstebil med bra rabatt. När jag idag sannar till och kollar på en V90 med den stolen jag tänkt, mörka -blir jag sjukt besviken. Den ser ju enl mig sjukt billig ut på en premiumbil. Är ju sådär sugen på att plocka bort tillval för att få helläder .....men vad har jag för val?? kan den ljusa vara snyggare?

Åsikter tack !
av Gorban
dastysk skrev:Har just tagit in offert på en cc d4 aut.med business plus, klimatpaket , metallic, voc, Apple CP, drag samt integrerade bälteskuddar..... gick på kronan in som tjänstebil med bra rabatt. När jag idag sannar till och kollar på en V90 med den stolen jag tänkt, mörka -blir jag sjukt besviken. Den ser ju enl mig sjukt billig ut på en premiumbil. Är ju sådär sugen på att plocka bort tillval för att få helläder .....men vad har jag för val?? kan den ljusa vara snyggare?

Åsikter tack !
Jag har sett en momentum-utrustad V90 med gråa säten och halvläder. Håller med. Det ser inte kul ut. Volvos problem är att de utomlands ska vara premium och på de flesta marknader kommer läder att vara standard och Inscription får nappa som standard. Här hemma måste Volvo kunna sälja billigare bilar och då får vi varianter som de inte visar upp på en del andra marknader.
Borde gå att ge handlaren 10k i näven och be honom skriva att skinn ingår.. Gjorde så med mina vinterdäck till min nuvarande kärra.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag kan tyvärr bara hålla med, det ser inte så roligt ut. Jag tycker inte skinnbitarna tillför något, jag hade lika gärna haft en ren tygklädsel på momentum och helskinn som tillval.

Jag minns att jag reagerade likadant första gången jag åkte en xc70 tjänstebil för sådär 7 år sedan. Den hade inte så rolig klädsel och panelinlägg, just för att rymmas i budgeten. Med åren blev det bättre.
av para
Jag valde läder istället för metallic. Tror svart bil blir helt ok.
Får den vecka 11
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (389.93 KiB) Visad 745 gånger
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
T5 kanske sparar nån krona i inköp, men är det tjänstevagn kanske bensin inte är ett val.
Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]

Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013