Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B235R
Hej!

Jag har beställt en V90 med elmanövrerad passagerarstol. Eftersom jag är rullstolsburen behöver jag kunna justera passagerarstolen från förarplats för att kunna lägga in rullstolen smidigt. På min nuvarande bil är det monterat två extra knappar för detta. En försäljare sa att det går att köra passagerarstolen från centerdisplayen. Nån som vet om detta stämmer?

M.v.h
Lasse
av Gorban
Fast när jag provade detta gick det inte att göra alla inställningar av passagerarstolen från förarstolen. At skjuta fram och bak stolen går och jag tror även att man kan reglera ryggstödets lutning. Men det gick inte att ändra stolen i höjdled, lutningen eller lårstöd när jag provade.
av Nordan
Det stämmer att det bara går att justera framåt, bakåt och ryggstödets lutning.
av Gorban
philipsguy skrev:Det finns ju också ett par minnesknappar på passagerardörren som kanske kunde ställas in på istigning och normalt läge!
Ja fast de blir ju svårt att nå från förarsitsen när han ska lasta in rullstolen. Kanske kan man använda sig av profilinställningarna i sensus. Man kan ju göra en instigningsprofil som man kopplar till nyckeln. En profil där förarstolen hamnar i instigningsläge och passagerarstolen i ett bakskjutet läge.
av B235R
Bra!

Det räcker med fram och tillbaka och ryggstödet. Då slipper man bygga om det :)

M.v.h
Lasse
av B235R
Hej!

Nu är bilen tillbaka från anpassningsfirman! Men jag hittar ingen knapp för att styra passagerarstolen från förarstolen?

Inte heller under My car/säten.

Är det nåt särskilt som krävs för att få fram funktionen?

M.v.h
Lasse
av Gorban
Swipa vänster på Sensus-skärmen och sedan finns det en "knapp" man klickar på. Sedan justerar man passagerarstolen via reglagen på förarstolen.
Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]