Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zerich
Hej!

Jag har aldrig använd "volvo on call-appen" tidigare. Satt och försökte registrera och logga in i bilen förut. Stannade på steg 3 där den bad mig inaktivera bilens modem för att kunna slutföra det. Gavs även instruktioner för hur man skulle göra detta. Den sa dock att man skulle gå in på My car etc. Fanns dock inget där om internetinställningar som den hänvisade till.

Hittar dock inställningar för internetuppkoppling via bilmodemet på ett annat ställe. Men hjälper inte att bara "bocka ur" det alternativet.

Någon som haft liknande problem eller vet hur man inaktiverar modemet på v90?
av japs
Ja, jag hade samma problem när jag hämtade ut min bil igår.

Löste det till slut genom att fabriksåterställa inställningarna i bilen och sen ta ur sim-kortet som jag satt i läsaren i bakluckan. Då gick det bra!

Sen kunde jag sätta tillbaka sim-kortet och aktivera bilmodemet igen.
av zerich
japs skrev:Ja, jag hade samma problem när jag hämtade ut min bil igår.

Löste det till slut genom att fabriksåterställa inställningarna i bilen och sen ta ur sim-kortet som jag satt i läsaren i bakluckan. Då gick det bra!

Sen kunde jag sätta tillbaka sim-kortet och aktivera bilmodemet igen.
Jag har inte ens satt i något simkort ännu, utan kopplade upp bilen via min telefon, och trodde att jag iaf skulle kunna registrera appen och testa lite.
av japs
zerich skrev: Jag har inte ens satt i något simkort ännu, utan kopplade upp bilen via min telefon, och trodde att jag iaf skulle kunna registrera appen och testa lite.
Aha, märkligt...
Perra83 skrev:Hjälper inte handlarna kunderna längre att aktivera VOC?
jo, men han fick aldrig till det vid leveransen, då fick vi samma fel som zerich. Säljaren ringde idag och sa att flera andra hade haft problem också, så det är kanske något allmänt problem med VOC?
av stefanc67
Tjo
Konstigt jag hämtade ut min bil i torsdag 22/9
Och både mitt modem och VOC funkade med en gång
Därimot så strulade det lite när jag skulle ändra förarprofil
Från gäst till egen unik profil
Varje gång jag startade om bilen så
Restades inställningarna
Men efter lite pill så löste det sig
Sedan vill jag meddela att jag snittar på landsväg
Strax över 0.5l/mil och stadskörning 0.73 stadskörning
Och då på eco mode
Rätt ok för en ny bil
Lär nog gå ner efter första service
av Robine94
Hämtade ut min V40 igår. Då sa säljaren att det kom en uppdatering fre-lör som gör att man inte kan "koppla" nya bilar med nytt Volvo konto. Pratade även med support som sa att det borde fungera ikväll eller imorgon. Håller tummarna!
av Robine94
Robine94 skrev:Hämtade ut min V40 igår. Då sa säljaren att det kom en uppdatering fre-lör som gör att man inte kan "koppla" nya bilar med nytt Volvo konto. Pratade även med support som sa att det borde fungera ikväll eller imorgon. Håller tummarna!
Det blev alltså något fel i uppdateringen.
av oykkh
En dum fråga. Vad exakt får man om man väljer VOC? Jag har förstått att man måste ha det om man vill få igång navigation online kartor som är standard i v90. Tänkte jag skulle skippa klimat paketet och bara välja VOC. Är det genom den man hämtar appar oxå såsom Spotify appen?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]