Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stefanc67
Hurra tänkte jag
Skall hämta min V90 imorgon, fick ett email ifrån säljaren
Att Extriört stylekit är restnoterat
Tänkte hur i h....... Kan detta vara möjligt
Min V90 är nummer 401
Och hur många av dom är stylekit på
Dåligt av volvo och deras underleverantörer som inte
Kan möta efterfrågan

Nu när jag får bilen så är det inte wow, nu när jag vet att
Stylekiten saknas
Undrar om man kan pressa priset eller något för det
Lär dröja flera veckor innan det händer något
Med stylekiten
Jäkla volvo väntat sedan april fan också
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Mycket dåligt av Volvo, det känns ju inte riktigt "premium"
Användarvisningsbild
av Perra83
Dra av summan för vad stylekitet kostar. Gratis lackförsegling. Såå jäävla pissruttet och absolut inte premium som bilarna ska vara nu!!
av Gorban
Volvo har stora produktionsproblem just nu verkar det som. Läste på Swedspeed om en svensk som fått sin XC90 T8 Inscription utan valnötspanelerna. Han fick metal mesh istället utan att det hade framgått i någon av säljarens system. Återförsäljaren ska nu eftermontera valnöten.

Jag slängde iväg ett mail till min säljare och frågade efter valnöten då jag vet att han har fått min bil nu. Har inte fått något svar ännu. Antar att han kliar sig i huvudet just nu och funderar på hur han ska kunna säga till mig att bilen har metal mesh, då jag mailade honom specifikt om detta i maj. Eller så är jag bara nojig och allt är ok med bilen.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Gorban, hur länge har du fått vänta på din bil? När är leveransdatum? Beställde min för en vecka sedan och säljaren hävdar att jag bör få den före jul (trots att Volvo just nu uppger vecka 1). Säljaren menar att Volvo gärna vill ha in så många ordrar som möjligt före årsskiftet.
av Djungelbrand
Fan va surt! Kräv någon sorts kompensation!

Har själv beställt stylekit och den bil skall levereras till handlaren den 3/10. Beställde i slutet av mars så jag hoppas dom paxade ett stylekit till mig innan dom tog slut :P
Användarvisningsbild
av grillchips
Riktigt trist.
I såna lägen får de ju fan ha lite framförhållning och förklara läget varpå man då gör upp en deal.

Exempelvis det med valnöten, hade det förklarats i god tid så hade jag kunnat leva med metal meshen tills dess att valnöten kommer in som de då får byta medan jag får en lånebil (om så behövs). Allt kostnadsfritt såklart.
Men en dags notis om stylekitet är ju under all kritik. Att det varit lite leveransproblem/produktstrul har ju även vi här på forumet vetat om ett tag, varför informationen då inte går ut till kunderna är oacceptabelt.
av Gorban
volvoamatören skrev:Gorban, hur länge har du fått vänta på din bil? När är leveransdatum? Beställde min för en vecka sedan och säljaren hävdar att jag bör få den före jul (trots att Volvo just nu uppger vecka 1). Säljaren menar att Volvo gärna vill ha in så många ordrar som möjligt före årsskiftet.
Jag beställde i början av april. Säljaren fick bilen i förra veckan. Eftersom det är en leasingbil så byter jag nu i månadsskiftet när det gamla kontraktet går ut.
av stefanc67
Hmm
Jag blir nöjd ändå
Får mitt Volvokort laddat med 7000kr att tanka för
Samt att jag slapp betala för mina nyckelskal 3100kr
Får dock vänta på mitt stylekit i 14dagar

Köpte för nåra månader sedan[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kolla höger hjulhus fram, det kan dock som sa[…]

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]