Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av para
Är det nått man märker skillnad på? Använder ni det ni som har det? Kostar visserligen bara 1900 men jag jagar kronor nu....
Kommer köpa en V90 CC D4awd
av Gorban
para skrev:Är det nått man märker skillnad på? Använder ni det ni som har det? Kostar visserligen bara 1900 men jag jagar kronor nu....
Kommer köpa en V90 CC D4awd
Lägg till det. De flesta moderna bilar har det. För V90 påverkar det bland annat styrningen, bromsarna, gasresponsen och växellådans mappning. Ibland vill man köra lite sportigare i Dynamic mode men det blir mer avslappnad vardagskörning i Comfort mode. Tillägget av körlägen innebär också att du kan skapa ett eget läge där du själv kombinerar ihop inställningarna.
Bilagor
IMG_1188.PNG
IMG_1188.PNG (534.57 KiB) Visad 7676 gånger
IMG_1189.PNG
IMG_1189.PNG (421.93 KiB) Visad 7594 gånger
Användarvisningsbild
av V9097
Fint att du bifogade bilderna från manualen :-)-)

Det här väcker en följdfråga. Det står att stötdämpningen påverkas av valet av körläge. Gäller detta för alla bilar, eller bara om man valt till luftfjädring? Har V90 någon form av ställbara stötdämpare?
av Gorban
V9097 skrev:Fint att du bifogade bilderna från manualen :-)-)

Det här väcker en följdfråga. Det står att stötdämpningen påverkas av valet av körläge. Gäller detta för alla bilar, eller bara om man valt till luftfjädring? Har V90 någon form av ställbara stötdämpare?
Stötdämparna påverkas bara om man har valt luftfjädring bak med adaptiva stötdämpare på alla fyra hjulen. Skillnaden i stötdämpning i det fallet är inte jättestor. Jag tycker övriga inställningar gör det värt att lägga till körlägen. Framför allt för att kunna påverka hur trög styrningen ska vara men även för gasresponsen och växellådans skull.
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]