Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av filippb
Jag skulle just visa var man hittar Akustikrutor men hittar inte, är det bara jag som är blind?

Ingår förvisso fortfarande i Lounge-paketet men inte separat?
av Gorban
Det fanns i konfiguratorn i våras när jag specade som mest.
Användarvisningsbild
av bjornw
Kolla under Säkerhet - Stöldskydd, där brukar Akustikrutor finnas.
Användarvisningsbild
av metal
Det finns som sagt i Lounge paket PRO och kommer upp under Säkerhet -Stöldskydd. Är troligtvis en bugg att den inte kommer upp som ett separat tillval, för det finns ju fortfarande som separat tillval när man bygger S90.
Samma sak när man bygger en r-design, på V90 finns bara Lounge paket att välja till, men till S90 r-design både Lounge och Lounge PRO.

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av bjornw
De finns där om jag öppnar en tidigare byggd bil i appen.

Bygger jag en helt ny finns de inte.

Luktar som sagt bugg.
Användarvisningsbild
av grillchips
Har BDV alltid varit såhär buggigt eller har det kommit på senare tid, ex efter att de gjorde om den? Det verkar vara så OHYGGLIGT buggigt, jag jobbar med sånt och det kliar i mig varje jävla gång.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Som sagt nu ligger akustikrutorna i Loungepaketen. Finns i båda. Tråkigt bara att bakrutan inte är laminerad. Har inte fått någon bra förklaring till varför men misstänker att det har att göra med säkerheten. Man ska helt enkelt inte kunna bli inlåst i bilen.

Henry

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]