Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik3414
Jag måste skriva lite om reaktionerna från folk som ser V90:n för första gången "live".
Det är nu imorgon två veckor sedan jag fick min bil levererad, och reaktionerna från folk är överväldigande.
Jag har fått visa bilen för kollegor på jobbet som alla, oavsett vad dom kör för bilmärke, unisont hyllar bilen och är imponerade
av designen, inredningen och rymden i bilen.
Har även träffat på folk som är helt okända för mig som kommer fram t ex. på stormarknadsparkeringen och vill titta och fråga om bilen.
Hade en kille senast igår som kom fram och frågade om bilen och fick se insidan. Han hade samma dag varit och tittat på en Passat Alltrack, men skulle efter att han hade sett min bil åka till Volvo och kolla på en V90 istället :D
Det folk reagerar mest på är designen och inredningen. Den liknar ingenting annat dom sett från Volvo.
Sen vänder sig folk om på gatan också när man kör genom stan, och andra bilister som man möter, håller på att vrida nacken ur led för att hinna se vad det var dom mötte. Känns riktigt bra att få åka omkring i en bil som så många människor drömmer om 8)
Är först i stan med en V90 och kommer att vara det åtminstone till mitten på september innan nästa som har beställt en Intro får sin bil.
Den enda V90:n förutom min som rullar här i stan är min Åf:s demobil.
av MarklarsA
Hej,

Är väldigt intresserad av att beställa en v90. Men vi har 3barn idag åldrarna 4,5 & 9.
Hur tycker du baksätet är i bilen? Får man plats med stolar? Sitter man okej i mitten bak?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
Kul läsning! :D
Interiören är verkligen något Volvo har lyckats med. En rejäl förändring som var absolut nödvändig, men tycker ändå att man ser att det är Volvo. Den försöker inte vara något annat, bara en ny, fräsch och modern Volvo.
Detsamma gäller kanske inte riiiiktigt utsidan men den är pangsnygg ändå, så jag är definitivt en av de som skulle vrida nacken ur led om jag mötte en på stan. :D
av Erik3414
MarklarsA skrev:Hej,

Är väldigt intresserad av att beställa en v90. Men vi har 3barn idag åldrarna 4,5 & 9.
Hur tycker du baksätet är i bilen? Får man plats med stolar? Sitter man okej i mitten bak?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vet inte riktigt vad jag ska svara på det, har bara provsuttit mittplatsen, inte provåkt.
Den känns väl ganska ok för att vara mittplats, inte stenhård, men långt ifrån så bekväm som ytterplatserna.
För ett barn tror jag nog att den funkar.
av Gorban
Kul reaktioner. Jag var väldigt tidigt ute med en BMW F11 520d Touring hösten 2010 och fick en del kommentarer. Grabbarna i biltvätten var helt lyriska och tvättade gärna min bil. När jag tre år senare fick face liften så var bilen mainstream och vanligare än V70 i trakterna där jag bor.

Det kommer inte att finnas så väldigt många V90 ute på vägarna den 1/10 när jag får min bil så jag hoppas på liknande reaktioner.
av Amli
Kul med så positiva reaktioner. En ny Volvokombi är alltid speciellt här i Sverige och jag gissar att de första som fick sina V70 fick samma reaktioner. Passa på och njut de få månaderna bilen fortfarande är en ovanlig syn på våra vägar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kul att höra! :D

Samma tidigt förra sommaren när jag hämtade ut en fullmatad XC90 D5 Inscription. Den var svart med tonade rutor och 21". Folk glodde som att det var kungen eller Zlatan :wink:
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja riktigt kul!

Volvo här i stan fick upp en S90 i början av veckan. Fattar egentligen inte varför. Här åker alla kombi för att få plats med ungarnas idrottsväskor och hundar. Finns såklart några slipsbärare men en V90 eller två lockar fler.
Vet inte om Volvo i Örebro har någon V90.
Användarvisningsbild
av sura56
XC90_Executive skrev:Kul att höra! :D

Samma tidigt förra sommaren när jag hämtade ut en fullmatad XC90 D5 Inscription. Den var svart med tonade rutor och 21". Folk glodde som att det var kungen eller Zlatan :wink:
Samma här, jag fick min XC90 i början på Juni 2015, åkte man in på en mack fick man räkna med dubbla tiden mot normalt.
Det var nästan alltid någon som ville snacka lite och kolla närmare, men det var bara skoj. :D
Det ska bli intressant och se hur det blir om några veckor när man får V90:n

Gäller tidigare modeller som jag först&a[…]

Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]