Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
Hej, är ny på forumet.
Undrar lite över några saker innan jag lägger beställning på bil.

1. Har läst att navigation är standard i V90 men sen ser jag att det är tillval.

2. Har sett att en del har Spotify i bilens system, vad ska jag välja till bilen för att få "appar"?

3. Kör androidtelefoner i familjen, är de kompatibla till bilen?
av filippb
Hej och välkommen!

Är själv relativt ny och har funderat i samma banor som du. Så här tror jag att det ligger till:

1. Det finns två typer av navigation: internet-baserad som är standard och offline/nedladdningsbar som är tillval.

2. Du behöver kunna komma ut på internet för att ladda ner appar och köra spotify, det kan du göra antingen genom din telefon om du kopplar ihop den med bilen eller genom bilens inbyggda "modem" som du får om du väljer till "Volvo on call"

3. Om du tänker på Android Auto som gör att du kan köra telefonens appar direkt via bilens touchscreen så finns det för närvarande inte i Sverige (dock i några andra länder). Om du menar att kunna ringa och lyssna på musik från telefonen via bilens infotainment system så ska det med all säkerhet fungera utmärkt med androidlurar.

/ filipp

Gäller tidigare modeller som jag först&a[…]

Luktar avgaser i kupen

Jag gissar att det är den här slangen d[…]

Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]