Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aka04djo
Någon som vet, eller har en kvalificerad gissning på när man kan beställa och konfigurera T8an till V90? Försökt leta efter ledtrådar här på forumet, men inte kommit någonstans.
Användarvisningsbild
av grillchips
Enligt rykten här på forumet så sägs det att produktionen startar vecka 46, så det börjar dra ihop sig för att kunna konfa och beställa.
av Linqid
Såg en "livesändning" från AMS på Facebook igår och tyckte reportern nämnde att S90 T8 endast ska tillverkas i Kina. Kan det verkligen stämma?
av Gorban
Linqid skrev:Såg en "livesändning" från AMS på Facebook igår och tyckte reportern nämnde att S90 T8 endast ska tillverkas i Kina. Kan det verkligen stämma?
Kan nog mycket väl stämma. Marknaden för S90 T8 i Sverige är mycket liten så det blir billigare att skepa hit de få bilar som kommer att säljas här. I Kina finns den stora marknaden för denna bil och till viss del även i USA. Jag är dock övertygad om att V90 T8 kommer att tillverkas på Hisingen.
av Linqid
Gorban skrev:
Linqid skrev:Såg en "livesändning" från AMS på Facebook igår och tyckte reportern nämnde att S90 T8 endast ska tillverkas i Kina. Kan det verkligen stämma?
Kan nog mycket väl stämma. Marknaden för S90 T8 i Sverige är mycket liten så det blir billigare att skepa hit de få bilar som kommer att säljas här. I Kina finns den stora marknaden för denna bil och till viss del även i USA. Jag är dock övertygad om att V90 T8 kommer att tillverkas på Hisingen.
Att Sverige är en liten marknad för S90 T8 håller jag med om, men resten av världen? Jag tycker att det är image-sänkande att tillverka den i Kina (för icke-asiatiska marknader) jmf med Sverige. Läser man utländska artiklar om Volvo så är 1/3 av kommentarerna relaterade till Kina, och då inte i positiv bemärkelse.
av Gorban
Linqid skrev:
Gorban skrev:
Att Sverige är en liten marknad för S90 T8 håller jag med om, men resten av världen? Jag tycker att det är image-sänkande att tillverka den i Kina (för icke-asiatiska marknader) jmf med Sverige. Läser man utländska artiklar om Volvo så är 1/3 av kommentarerna relaterade till Kina, och då inte i positiv bemärkelse.
S60L tillverkas i Kina och exporteras till USA och amerikanerna verkar acceptera det. För övrigt den första kinatillverkade bilen som har sålts i USA.
av superluxus
V90 T8 kan nå bestilles hos ÅF i Norge. Prisen er 699.900 NOK for Inscription. Av dette er "endast" 26.000 NOK avgifter da nytt avgiftsregime for biler innføres i Norge fra 1.1.2017. Plug-in hybrider med mange hk kommer veldig gunstig ut fra neste år av.

Levering fra sommer 2017.
Användarvisningsbild
av grillchips
Verkar också finnas som MY18 i Finland.
Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]