Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik3414
Var i New York på semester förra veckan.
Satt på en sightseeingbuss mitt på Manhattan när jag får syn på en ljusblå S90 på andra sidan gatan :D
Måste ha varit en av de först tillverkade, såvida det inte var någon testbil?
Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag körde om en förra veckan i operatunneln i oslo. Trodde nästan de hade börjat levereras? Tillhörde volvo norge iaf, BT44601, brun D5 med 000510 i chassinummer.
av Gorban
Jag hade en svart S90 bakom mig i morgonrusningen för några veckor sedan. Trodde först att det var en Audi A7. Sedan såg jag att framlysena var Volvo men den var ju alldeles för låg för att vara en XC90. Till slut insåg jag att det var en S90. Jag lät den köra om mig så att jag kunde studera den lite närmare. Såg att föraren hade en uppslagen laptop monterad i passagerarsätet och det stod test vehicle på bilen. Jag bor i Göteborg.
Användarvisningsbild
av grillchips
Mötte 2st svarta S90 när jag åkte hem från västkusten i söndags. Ena hade cyklar på dragkroken och om jag minns rätt så stod det det klassiska "Test Vehicle" på sidan (jag kom körande mot en rondell och denne kom från höger). Den andra mötte jag på motorvägen så det var i all hast jag såg den susa förbi.
Var likadant när XC90 strax skulle börja levereras, man såg fler och fler test-bilar på vägarna och tillslut någon i annan färg än svart, då var det nästan säkert en färdig produktionsbil. :lol:
Användarvisningsbild
av poseidon
Såg ett helt gäng S90, 8-10st längs 273an vid Almunge i midsommarhelgen. Måste varit något kundevent eller tidningstest.
av volvokhaled
Mötte en S90 Inscription i Twiligt Bronze på E45:an under helgen som gick. Saknade dock "Test vehicle".

Har även sett 2-3 st V90 i Göteborg. Nu senast på E6:an in mot Gbg, en vit V90 Inscription, följt av en V70 Classic i samma kulör.
av filippb
poseidon skrev:Såg ett helt gäng S90, 8-10st längs 273an vid Almunge i midsommarhelgen. Måste varit något kundevent eller tidningstest.
Det är nog samma bilar som min säljare och hans kollegor fick provköra i närheten av Arlanda i onsdags. Han var väldigt imponerad av bilen i stort och speciellt standardfjädringen
av Gorban
Såg en svart S90 T5 på E6 söder om Göteborg idag. Den var USA-spec. Med röda blinkers bak och orangefärgade lampor längst ut på strålkastarna fram.

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

Har för mig jag har: https://www.oljemagasi[…]