Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Angenämt! En av företagsbilarna, V70 Bi-fuel MY14, ska bytas ut våren -17. Då kan vi förhoppningsvis fortsätta köra Volvo :D En extra bonus är att man tydligen ska komma dubbelt så långt på gas som med befintliga bilen... :-)-)
av Nordan
Är också inne på en Bi-fuel, taxibolaget har bestämt att det ska vara gas. Undra hur praktiskt bagaget blir med 9cm höjt golv? Nån som vet om det går att ha 17"-hjul på T5?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av na96gen
Finns orginal vinterhjul i 17" till små dieslarna. De borde ju gå. Har svårt att tro att det sitter 18" bromsar på T5. Men varför 17". Det är ju större hjul nu så komforten på 18" kan ju kanppast vara dålig snarare svampig.. ;)
av Nordan
snepo skrev:Tips om budget finns köp en Merca Kvalitet slår Vovo med hästlängder
Merca har ingen passande gasbil.

av Nordan
na96gen skrev:Finns orginal vinterhjul i 17" till små dieslarna. De borde ju gå. Har svårt att tro att det sitter 18" bromsar på T5. Men varför 17". Det är ju större hjul nu så komforten på 18" kan ju kanppast vara dålig snarare svampig.. ;)
Tänker mest på hur det funkar med 245-däck på vintern? Kör med 205 på V70n nu [WINKING FACE]

Användarvisningsbild
av snepo
Nordan skrev:
snepo skrev:Tips om budget finns köp en Merca Kvalitet slår Vovo med hästlängder
Merca har ingen passande gasbil.

Bi Fuel är det bensin/gas? Eller bensin/etanol?

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]