Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tillslut
Har den senaste programvaran och upplever att det ofta är problem att få kontakt med nätet oavsett om jag använder bilens simkort eller delar ut internet via min telefon. De flesta gånger snurrar bara cirkeln då jag försöker starta Spotify eller kolla vädret. Funkar ibland men hittar inget samband om vad det är som gör att det går att koppla upp sig.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Precis samma här. Använder bilens SIM.
Funkar för det mesta men ibland kan det ta 5 minuter eller att jag får gå in och slå av/på uppkopplingen fastän mottagningen är bra.

Har funderat att testa dela ut mobilen och se om det blir bättre, men om du upplever samma ändå så verkar det ju inte vara uppkopplingen som sådan som är problemet.
av Hyted
Hej!
Jag har haft Telenor i min xc90 my16.
Har fungerat mkt bra!
När det kortet nu var slut skaffade jag ett surftvillingkort på mitt mobilabonnemang från telia. Funkar inte alls!
Rekordhastighet för nedladdning när jag kopplar upp mig via wifi till bilen är 0,02 mbit/s.
Måste volvon ha något speciellt simkort eller?
Telia i min mobil är det bra snurr på.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hyted
Perra83 skrev:Kan det vara idé att "fylla på" Telenorkortet istället för att skaffa ett surftvillingkort? Ett tvillingkort kostar inte mycket i månaden.
Jag vet inte.
Ville ha telia eftersom hela surfpotten kan förbrukas var som helst i norden utan extra kostnad.

Användarvisningsbild
av Perra83
Hyted skrev:
Perra83 skrev:Kan det vara idé att "fylla på" Telenorkortet istället för att skaffa ett surftvillingkort? Ett tvillingkort kostar inte mycket i månaden.
Jag vet inte.
Ville ha telia eftersom hela surfpotten kan förbrukas var som helst i norden utan extra kostnad.

Ja det är inte så tokigt.
Hej. Jag kan bara instämma, jag har haft ett väl fungerande internet via bilmodem, telia, tills jag var inne på verkstaden och uppgraderade programvaran till -17 i förra veckan. Sedan dess har jag exakt samma problem. Ungefär varannan gång fungerar det direkt och varannan gång tar det 5-20 minuter. Det inträffade direkt efter uppdateringen så jag tror inte att det är telia.
av Hyted
GustafSmåland skrev:Hej. Jag kan bara instämma, jag har haft ett väl fungerande internet via bilmodem, telia, tills jag var inne på verkstaden och uppgraderade programvaran till -17 i förra veckan. Sedan dess har jag exakt samma problem. Ungefär varannan gång fungerar det direkt och varannan gång tar det 5-20 minuter. Det inträffade direkt efter uppdateringen så jag tror inte att det är telia.
Jag uppgraderade till 17 för ett tag sedan och telenor har funkat fint efter det.
Men sedan igår när jag stoppade i teliakortet är det stopp!
Visar full mottagning men händer knappt nåt.

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]