Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
5hk och 20NM på D5... Det är inget annat än ett stort skämt och jag undrar vem som är dum nog betalar drygt 9k, som det lär kosta, för kalaset.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Amli skrev:5hk och 20NM på D5... Det är inget annat än ett stort skämt och jag undrar vem som är dum nog betalar drygt 9k, som det lär kosta, för kalaset.
Innan man sett kurvorna så kan man ju inte kommentera trimmet, kan ju vara +100Nm på annat ställe i registret...

.
av Amli
Med tanke på den näst intill obefintliga prestandaökningen tror jag man kan göra det ändå... Jag vet inte ens om jag skulle kalla det för trim, snarare ett annat körläge.
av AKarlsson
Produkten känns onödig, misstänker att Volvo är försiktiga med effektökningen pga den höga grundeffekten. 235hk ur 2.0 4 cylindrig diesel är ju väldigt mycket om man går tillbaka något år. Vet inte om många tillverkare har så här stark "liten" dieselmotor. Passat har ju 240hks, Mercedes 211 och BMW 218.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Verkar ju finnas folk som betalar för allt :) T5 har ju snarlika siffror i ökning. (ok Nm lite mer)
Däremot har det ju skrivits gott om skillnad innan/efter här har jag fått för mig?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Angiven effekt gäller toppeffekt. Kollar man diagrammen skiljer det mycket "på vägen till toppeffekt" (mellanregister).

Alldeles för dyrt dock, 6-7 hade väl gått bra, nästan 10 är heelt fel pris.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]