Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smokie1996
Har lite funderingar om säten. Har ju ett tag på mig att ändra min XC90.
Vad har ni för åsikter om nappaläder och ventilerat nappaläder. Är det värt det?
Om man väljer ventilerat nappaläder kan man ju välja svankmassage. Är det bra?
En sak som jag också funderar på är eluppvärmda spolarmunstycken.
Tacksam för era åsikter
av Amli
Jag tycker nappaläder är riktigt fint i XC90! De första bilarna jag testade hade alla det och jag tänkte väl inte så mycket på det. Men när jag fick prova kompisens som har "vanligt" läder märktes en klar skillnad. Den kändes ganska billig och plastig i jämförelse med det fina nappalädret. Sedan är det så klart upp till vara och en att avgöra om det är värt pengarna eller ej.
av Amli
Jag provad dessvärre aldrig ventilationen så jag kan inte uttala mig om hur bra den funktionen är.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ventilerat läder är riktigt fint! :D Svalt när det är varmt och har man t,ex blöta kläder torkar det upp fort. Svankmassagen går att ställa i olika steg och är inte alls fjantig som man kan tro! :wink:

Det är värt alla pengar att betala för nappalädret. Betydligt bättre kvalité än standardlädret.
Användarvisningsbild
av Thoman
Var i dag och kände på skillnaden mellan vanligt läder och i nappa. Ja vilken skillnad, nappa doftar härligt av läder. Det upplevde jag inte i den med vanligt läder och den va hårdare. Så jag tänkte att jag skulle uppgradera min beställning med nappa men så dyrt, väldigt dyrt 21500kr. Så det går fet bort, tyvärr.
av Nordan
Vill kunna beställa läder sport till V90 momentum, borde inte det gå? Går ju till V90 CC....
av birdmag
Jag är i samma funderingar, står och väljer mellan vanligt läder eller ventilerat nappa-läder. Håller med om att nappa-läder har en bättre känsla och både ser och luktar bättre men är orolig för att det är mer ömtåligt. Är det någon som har erfarenhet av hur hållbart nappa-läder är i förhållande till det vanliga lädret?

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]