Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av improwise
Tänkte hör lite hur ni som har XC90 tycker den fungerar i tätare stadstrafik? Och då menar jag inte typ raggarträff i Säffle utan typ rusningstrafik i Sveriges största städer :)

Är rätt svag för stora snygga SUVar men har eg inte behovet och kör mest i och kring Sveriges största stad så om man ständigt skulle irritera sig på storleken kan det bli jobbigt i längden. Kör en XC60 idag som jag tycker fungerar rätt bra i stan, så jag jämför inte med en Golf eller liknande.

Sent from my iPhone using Tapatalk
XC90in är stor till inner och yttermåtten. Jag tycker att den känns som vilken stor bil som helst. Däremot tycker jag den är smidigare än XC60, mycket tack vare att svängradien är sjukt bra på nya XC90! Dock så går det inte att glömma att den är stor när man ska parkera. För det blir väldigt trångt på många parkeringsplatser :wink:
av improwise
XC90_Executive skrev:XC90in är stor till inner och yttermåtten. Jag tycker att den känns som vilken stor bil som helst. Däremot tycker jag den är smidigare än XC60, mycket tack vare att svängradien är sjukt bra på nya XC90! Dock så går det inte att glömma att den är stor när man ska parkera. För det blir väldigt trångt på många parkeringsplatser :wink:
Tack för feedback. Jo, är väl bredden på bilen jag är lite orolig för när man ska parkera i komprimerade platser eller åla sig runt dubbelparkerade bilar och slentrianmässigt stannande taxis. Som jag förstått det är det en rätt rejäl skillnad i bredd på XC90 och andra Volvos, ja de flesta andra bilar.
Användarvisningsbild
av volvonerd
Jag tycker den sjukt grymma 360-kameran löser parkeringssituationen, har känt mig som en kung i trånga utrymmen :) Men ja, bred är den så man får ställa sig långt ifrån andra, vilket man i och för sig ändå gärna gör med en sprillans ny bil.... I körning upplevs den inte större än vår tidigare V70 med skillnaden att man sitter mycket högre, men sikten är suverän och backspeglarna gigantiska.
av improwise
volvonerd skrev:Jag tycker den sjukt grymma 360-kameran löser parkeringssituationen, har känt mig som en kung i trånga utrymmen :) Men ja, bred är den så man får ställa sig långt ifrån andra, vilket man i och för sig ändå gärna gör med en sprillans ny bil.... I körning upplevs den inte större än vår tidigare V70 med skillnaden att man sitter mycket högre, men sikten är suverän och backspeglarna gigantiska.
Just det där med att ställa sig långt från andra är väl bra om det finns den möjligheten, men iaf där jag brukar röra mig är det långt ifrån givet att de möjligheterna finns. X5an verkar lite smidigare till måtten men XC90 lockar nog mer som så. Att man sen kanske inte är helt klok i huvudet om man funderar på en stor SUV att använda i Stockholms innerstad får man väl leva med, eg är väl redan XC60 på gränsen sett till behoven.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]