Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av POLVO
Hej,

Ny medlem här! Har länge känt att volvo har varit för vanliga och tråkiga, men är hel såld på en Xc90 och även frugan och det gör ett köp lättare :D .

Jag vill veta från er som har en xc90 vilken utrusning som ni verkligen är glada för att ni köpte, samt utrustning som har visat sig vara onödig och ni inte hade valt om ni skulle beställa en xc90 idag.

mvh
OKOKOK skrev:360-kamera och rattvärme. Hur kunde jag leva utan?

Carplay - vad ska man ha den till?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej, ok va bra att 360 kameran är bra, den har jag tänkt välja. Rattvärme har jag också valt till. Apple car play har jag känt känns onödig.
Kul med 360 kameran trodde det var en kul pryl som inte används.

Tack!
XC90_Executive skrev:Luftfjädring, B&W, 360-kamera, rattvärme och nappaläder + läderklädd instrumentpanel skulle jag inte vilja vara utan.

Elfällbara nackstöd bak och kompass i backspegeln kan jag definitivt vara utan! :wink:
Hej,

Luftfjädring har varit ett krav från min sida + att den ser maffig ut på lägsta nivån. B&w har jag tänkt skippa då jag inte är så ljudkräsen, tycker vanliga räcker gott och väl. (Enligt mig : ) ), rattvärme har jag tänkt välja till. Vet inte om jag vill lägga de extra pengarna på nappa och instrument skinnet.

Nackstöd blir inget med och kompassen kanske, för att det är lite snyggt.

Tack för svar!
Nappa är värt alla pengarna - supermjukt och fint läder. Läder på instrumentpanelen och dörrarna är enligt mig nödvändigt i biltypen lyxbil! :wink: Höjer känslan mycket inne i bilen

Jag stör mig på att det lyser i backspegeln så för mig går kompassen definitivt bort! :)
Rattvärme går inte att välja om man väljer R-design och inte vill ha "originalratten". Jag valde bort rattvärmen till förmån för den fetare ratten :-)
+ HUD, R-design exteriör
(tog komfortstolar och rattvärme nöjd med det också)

- D5 motorn. Visst stark och bra i halvfart men oj så tråkig om du vill gasa lite.
- Nyckeltaggen, visserligen standard men räckvidden är katastrofal måste nästan lägga taggen på dörren. Bakluckan ska vi inte tala om.

Vad jag saknar såhär i efterhand:
* B&W , har visserligen fått ett rätt bra ljud nu efter att ha pillat en del på inställningarna men det når inte ända fram...
Och då anser jag mig ändå inte ljudintresserad.
Senast redigerad av 2 andreas 80, redigerad totalt 0 gång.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]