Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanskaSiden
Jeg interesserer mig for den nye S90, men det ser ud som Sverige er noget snabbare med informationer omkring bilen (fx kan den endnu inte "bygges" på Volvos danske hjemmeside).

Ved någon om der findes en premiärvisning på Øresundregionens svenske side (Malmø / Helsingborg osv) her i maj/juni?

NB Det ser ud som Volvo Sverige i dag har lanceret muligheden for at bestille også en D4 AWD version af bilen. sidste vecka var der bara muligheden for D3 FWD, D4 FWD og D5 AWD. Håber den kommer også til Danmark hvor D5eren bliver alt for dyrt pga. vores idiotiske tårnhøje bilregistreringsafgift.
Användarvisningsbild
av Funk
Du kan räkna med att inte hitta några demobilar innan den stora journalistkörningen av bilen är genomförd, någon gång runt den 5-6 Juni börjar bilarna bli tillgängliga. Premiärvisning på bred front sker senare än så då handlarna skall ha "öppethelg" , det datumet känner jag dock inte till.

/Thomas
av Gorban
Handlarnas demobilar tillverkas efter midsommar.
av Gorban
BiTu skrev:Hade för mig att de första bilarna tillverkas V.24, är det pressbilar då eller?
Vecka 24 kan kanske stämma för handlarna ska ju ha bilarna i hallen kort efter midsommar. Provkörningarna för pressen sker i maj så det är förseriebilar.
Användarvisningsbild
av Funk
S90 har redan gått förbi förseriestadiet och körs i ordinarie produktion sedan en dryg vecka, om än i mindre volymer.

/Thomas
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]