Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsbergman
Hej! Är det någon som vet när Spotify appen till Volvo går att installera?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Undrar detsamma :-)
Är nog inne en gång i veckan och ser om den kommit upp som tillgänglig app.
av Gorban
Eftersom Spotify-appen inte kommer att kräva mobiltelefon för uppkoppling har ni då ett SIM-kort i bilen och wi-fi hotspot? Jag kör ju inte Volvo ännu så jag är osäker på hur det kommer att fungera.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Jag kör hittills med simkort i bilen, det som man fick som prova-på från Telenor.
Men får se vad det kostar att fylla på data sedan, annars kommer jag använda wifihotspot från telefonen.
Användarvisningsbild
av PstreckG
larsbergman skrev:Hej! Är det någon som vet när Spotify appen till Volvo går att installera?
Först måste du uppdatera mjukvaran i bilen. Tror att den går ut till kund fr.o.m. vecka 17. Då får du Spotify, uppdateringar till alla existerande appar och ytterligare en app.
av Hyted
PstreckG skrev:
larsbergman skrev:Hej! Är det någon som vet när Spotify appen till Volvo går att installera?
Först måste du uppdatera mjukvaran i bilen. Tror att den går ut till kund fr.o.m. vecka 17. Då får du Spotify, uppdateringar till alla existerande appar och ytterligare en app.
Något som det kommer info om? Eller är det något man får bara vid servicen??
Användarvisningsbild
av PstreckG
Du får den vid service (eller om du köper ny XC/S/V90 tillverkad efter vecka 17).
Användarvisningsbild
av andreas 80
Vad är då meningen med "Systemuppdateringar" om man ändå måste in till verkstaden? Dåligt. :evil:
Samma sak med kartor, finns en uppdatering att hämta via hemsidan men inte som nedladdning direkt i bilen...
Trodde de kunde skicka ut sådana här uppdateringar via nedladdning direkt i bilen.

Fick dock meddelande om att det fanns en uppdatering till väderappen idag så något fungerar iallafall.
Användarvisningsbild
av PstreckG
andreas 80 skrev:Vad är då meningen med "Systemuppdateringar" om man ändå måste in till verkstaden?
Meningen är att du så småningom skall kunna ladda ner all mjukvara i bilen själv men man är inte där ännu. Du har över 100 enheter med mjukvara i bilen så det är lite mer komplicerat än man kan tro. ;-)

Tror bara att det är appar man kan uppdatera via OTA i dagsläget. Sedan hade jag lite fel. Även om du har gammal mjukvara i bilen så kommer du få uppdaterade appar i början av juni. Har du ny mjukvara kommer du dessutom få Spotify (och ytterligare en ny app) i början av maj.
av zweistein
PstreckG skrev:Du får den vid service (eller om du köper ny XC/S/V90 tillverkad efter vecka 17).
Behöver man Volvo on call för att installera Spotify appen?

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]