Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Va inne till min handlare imorse och äntligen har orderböckerna för mindre motorer och fler motorer öppnat!

D4 AWD
D3 AWD
D3

Kinetic
Business
Business avancerad
Momentum
D3 Kinetic 319'
D3 Momentum 344'
D3 Business 323'
D3 Business advanced 348'
D3 Inscription 384'
+ AWD 30 000

D4 AWD + 24 000

D4 Kinetic 343'
D4 Momentum 391'
D4 Business 347'
D4 Business advanced 396'
D4 Inscription 431'
Hm.. Undrar vad hybriden kommer hamna på.. Och vad det blir för motoralternativ.. En D3a +80hk elmotor skulle ju funka rätt bra.. :)
joel80 skrev:Hm.. Undrar vad hybriden kommer hamna på.. Och vad det blir för motoralternativ.. En D3a +80hk elmotor skulle ju funka rätt bra.. :)
Menar du förutom T8? Det är väl i så fall T5 twin engine som bygger på en trecylindrig 1,5-liters bensinmotor + elmotor. Volvo har tidigare sagt att de inte kommer att stoppa in dieselmotorer i framtida hybrider.
filippbackvall skrev:
joel80 skrev:Hm.. Undrar vad hybriden kommer hamna på.. Och vad det blir för motoralternativ.. En D3a +80hk elmotor skulle ju funka rätt bra.. :)
Menar du förutom T8? Det är väl i så fall T5 twin engine som bygger på en trecylindrig 1,5-liters bensinmotor + elmotor. Volvo har tidigare sagt att de inte kommer att stoppa in dieselmotorer i framtida hybrider.
Ah.. Ja just ja.. Men det blir ju minst lika bra... Undrar då bara när dom släpper dom alternativen. Speciellt den med mindre motor blir intressant att se hur den presterar.. Och var priset hamnar.

T8 har jag för mig att jag hört v45 eller 47.. Kommer dom jålla lite på den med mindre motor tro?
crumpets skrev:30 000 för en haldexfemma som är byggd för att kunna kosta 12 och fortfarande generera vinst, nästan så man blir tårögd...
Nästan så man tror att se inte vill sälja AWD. Till XC90 D4 är AWD tillval för 20.000, vilket redan det är dyrt.

Edit: Är det så att automatlåda ingår för de pengarna känns det lite mer rimligt. Sen att jag ändå föredrar att växla själv är en annan femma.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]