Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tillslut
Har en MY16 D5 och har märkt att när jag sätter farthållaren på en hastighet bibehålls den inte när jag svänger. Farten avtar och det är först när jag rätar ut hjulen bilen ökar farten igen.
Fler som upplevt detta?
Undrar om det är ett fel eller om det ska vara så? Gillar det inte.
av KrilleW
Det beror väl på hur snävt du svänger :wink:
av andersuw
Händer samma sak även när du kör med farthållaren utan den adaptiva funktionen aktiverad?
av Davajn
Om de är som på gamla systemet så håll inne farthållarknsppem några sekunder så slår den igång "alternativt läge" där radarn är avslagen.

Låter ju konstigt med att den sänker hastigheten.

Jag har dock problem med min som avbryter den adaptiva farthållaren jämnt å ständigt, då radarn blir blockad. Fastän de är helt rent på rutan å inget som blickar... Fått en ny radar men de vart ej bättre. Ska få en ny igen. Fast dom är restade så är tydligen många som har problem med radarn!
av Tillslut
Jag kan tex ha ACC inställd på 70, när jag kommer till en ganska mjuk sväng börja farten avta till ca 60 innan jag rätat ut och farten ökar till 70 igen.
Om ingen annan upplever det måste det vara ett fel...
av Hyted
Tillslut skrev:Jag kan tex ha ACC inställd på 70, när jag kommer till en ganska mjuk sväng börja farten avta till ca 60 innan jag rätat ut och farten ökar till 70 igen.
Om ingen annan upplever det måste det vara ett fel...
Samma på min, upplever det som en bra funktion.
Exempelvis kan man ju gå genom cirkulationsplatser med adaptiva farthållaren på även om bilen framför lämnar.
av Hyted
Tillslut skrev:Tack, jag var osäker på om det var en "feature" eller en "bug"... Då är det alltså en feature [WHITE SMILING FACE]
Vet inte vilket det ärBild
Men det finns iaf på fler än din!

Var själv på Euromaster igår och […]

Elpriset

.. att man måste bygga reservkraft som kan[…]

"Klonkade" ljud från bagaget

I min var det stötdämparna bak som var d[…]

Tack för infon! Jag har tänkt bestä[…]