Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Någon som har info och bilder på nya V90 Cross Country? Borde väl dyka upp snart...
av tunnis
Börjat byggas v46.
Samtidigt som V90 T8.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har hört, från min säljare, att den ska ha mindre lutning på bakluckan. Han har sett den, dock bara på håll på en scen, men hans uppfattning från där han stod var att vinkeln var rakare än på V90.
Vi får se om han såg rätt eller blev lurad av avatådet/vinkeln han såg den ifrån.
Jag skulle inte ha nått emot om lutningen var lite brantare än på V90.
Användarvisningsbild
av ThomasT
joel80 skrev:Jag har hört, från min säljare, att den ska ha mindre lutning på bakluckan. Han har sett den, dock bara på håll på en scen, men hans uppfattning från där han stod var att vinkeln var rakare än på V90.
Vi får se om han såg rätt eller blev lurad av avatådet/vinkeln han såg den ifrån.
Jag skulle inte ha nått emot om lutningen var lite brantare än på V90.
Det måste rimligtvis vara någon yttre plastbit som sitter där för att få bilen att se annorlunda ut. De lär ju inte ha en annan kaross...

-
av Malmstroem
Skulle V90 CC ha 40/20/40 delat baksäte också så skulle jag bli lycklig. :-)

Tyvärr tror jag inte att CC kommer avvika i mer än att den är högre och har mer plastbitar -- men vad som stämmer får framtiden utvisa.
Användarvisningsbild
av joel80
Enligt honom var det annan kaross.. Om vi inte stirrar oss blind på V70 vs XC70 utan koölar t.ex V60 vs XC60 så har ju det varit helt olika karosser.. Så helt omöjligt är det väl inte?
av Malmstroem
Nej, det är inte helt omöjligt med en annan kaross. Dock så har ingen CC version hos Volvo hittills haft annan kaross. Så vi får se hur det blir nu.

Nya XC90, S90 och V90 byggs alla på SPA plattformen.
av Gorban
Självklart kommer inte V90 CC ha en annan kaross. Kostnaden för att ta fram pressverktyg för karossen är mycket höga. Det lönar sig inte att göra det för en liten serie bilar som CC blir i ett internationellt perspektiv.

Det går inte att referera till V60 och XC60. De är ju helt olika biltyper. XC90 är SUV:en i 90-serien. Och ja, XC90, S90 och V90 byggs alla på SPA-plattformen liksom nya XC60.
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle inte vara så säker på det. Vi får se.. Jag hoppas det blir lite annan form på luckan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]