Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magnus70
Hej, jag undrar, ni som har en fullutrustad XC90, är det någon utrustning som är ni ej kan rekommendera.
Jag tänkte beställa en V90 med allt på förutom:
Integrerade barnstolar, mina barn är 11 och 13.
Barnsäkerhetslås bak.
Apple Car play,
21" fälgarna, tror det blir för stötigt, föredrar 20" som tillbehör.
Med vänlig hälsning
Magnus
av andersuw
Apple Car Play kanske kan vara en god idé med tanke på andrahandsvärdet även om du inte själv är intresserad av det. Hur mycket Apple Car Play kan vara värt i det perspektivet är naturligtvis svårt för oss alla att bedöma. Så det här med andrahandsvärdet är mest en tanke att ha i bakhuvudet. Ibland kan det vara klokt att beställa mer än man själv vill ha och jag tror det inte minst gäller bilar som likt din blir väldigt nära fullutrustad.
av Niclas
Jag tror att Apple CarPlay(med sladd) kommer vara iskallt när det släpps en trådlös version. Vad jag har hört kommer det inte heller vara uppgraderingsbart, jag skulle inte betala en krona för CarPlay i dagsläget.
av Lövet
Dåligt carplay är bättre än inget carplay.
Användarvisningsbild
av City69
Valde till det mesta i min XC90 T8 utan kompassen och Carplay.
av Amli
Jag har CarPlay på min bil. Det jag har märkt är att jag inte använder det i den utsträckning jag trodde jag skulle göra, detta främst för att jag inte orkar att plugga i sladden såvida jag inte åker långt...

Men jag tycker ändå att det är bra och tror att när det kommer nya appar osv att bilen känns lite mer framtidssäkrad. Alternativet att inte ha det över huvudtaget är ju knappast bättre. Dessutom är det är sådant billigt tillval så jag förstår inte ens varför man tvekar. Hade det kostat typ 10k hade det varit en annan femma.
Användarvisningsbild
av GustavB
Apple CarPlay kan man väl lägga till i efterhand för i stort sett samma peng som det kostar vid nybeställning!

Var själv på Euromaster igår och […]

Elpriset

.. att man måste bygga reservkraft som kan[…]

"Klonkade" ljud från bagaget

I min var det stötdämparna bak som var d[…]

Tack för infon! Jag har tänkt bestä[…]