Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zweistein
Någon som vet när man kan provköra det nykonfigurerade underverket S90?

Har aldrig testat att begära ett bud när jag konfigurerat en bil via webben, så jag undrar vad ni som gjort det har för erfarenheter av lämnade bud. Hur mycket är brukligt att bilhandlaren lämnar i rabatt på konf. pris? Brukar ni begära anbud av konkurrerande bilhandlare i närliggande orter och i så fall brukar rabatterna skilja sig åt. Brukar ni lyckas med att fortsätta pruta när ni träffas? Tex vinterdäck skall självklart ingå, gummimattor osv

Att begära prisoffert när man inte har en inbytesbil fyller ju helt klart sin funktion för fortsatt prutande när man träffar handlaren, men har man inbytesbil så är det väl mera tveksamt att tala om rabatter innan man förhandlat om inbytespriser. Det är ju ändå så lågt netto som möjligt som är det målet.
Ja, begär in från flera handlare o spela ut dem mot varandra så gott det går. Ofta har de lokala prislistor som skiljer sig från webben - Därför ser rabatterna väldigt olika ut. Sen kanske man kan försöka att få till ett prisvärt serviceavtal i samma veva, ta en kaffe o störa lite på hallvärden/värdinnan. :)
Jag använde offert funktionen nu vid senaste bytet och fick ett priset som var över 10kkr billigare än min lokala handlare, i båda fallen var det en första offert. Man kan väl säga att det gjorde diskussionen mycket lättare :D

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?