Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Poka
Har bekymmer med förkonditionering av min bil. På morgonen avbryts detta efter ca 10-20 min på grund av att som man skriver:
-Batteriet håller på att ta slut.
Batteriet är fulladdat och har laddningen i uttaget. Tydligen rör det 12v batteriet som borde underhållsladdas när man laddar stora batteriet.

Har ni råkat ut för detta måste ni vända er till er återförsäljare så det blir fart på att få fram en lösning.

Svaret jag får från ÅF är att det för närvarande inte finns någon lösning på problemet. Grymt irriterande då man dels vill sätta sig i en varm bil, men även för att få bättre räckvidd vid batteridrift.
av Daniel73
Batteriladdare till startbatteriet kanske vore något?
av xc90twin
Poka skrev:Har bekymmer med förkonditionering av min bil. På morgonen avbryts detta efter ca 10-20 min på grund av att som man skriver:
-Batteriet håller på att ta slut.
Batteriet är fulladdat och har laddningen i uttaget. Tydligen rör det 12v batteriet som borde underhållsladdas när man laddar stora batteriet.

Har ni råkat ut för detta måste ni vända er till er återförsäljare så det blir fart på att få fram en lösning.

Svaret jag får från ÅF är att det för närvarande inte finns någon lösning på problemet. Grymt irriterande då man dels vill sätta sig i en varm bil, men även för att få bättre räckvidd vid batteridrift.
Fikk også samme feil i starten med min T8. Fikk en "reset" av forhandler forrige uke og ikke fått feilen etter det.
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?

Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]