Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbed
Är det någon som vet hur mycket förbrukningen minskas i eco-läge? Någon som testat själv eller läst något test?
Användarvisningsbild
av crumpets
Kommer beror totalt på ditt körmönster. Förmodligen kan du räkna med omkring 3% som bäst. Brukar vara svårt att trolla mer.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är ganska stor skillnad i t.ex gasrespons och växlarna kommer i mycket tidigare än i Comfort. Fjädringen blir lite lägre om man har Four-C också. Jag tycker att skillnaden mellan ECO och Comfort är större på XC90 än min andra bil, V40 T5 MY16.

Jag tror man kan spara en del soppa, men det är ju i princip omöjligt att veta hur mycket. För att få en rättvis mätning måste man ju köra på exakt samma ställe, samma väder, samma hastighet osv osv.
Användarvisningsbild
av joel80
Alltså har man samma väg till jobbet går det ju att kolla.. Fast över lite tid.. Inte bara jämföra en resa med en annan.. Men typ jämföra en vintermånad med en annnan eller en vår/sommarmånad mot en annan borde kunna ge en hint.

Även om färddatorn inte ger exakt förbrukning brukar den hålla sig rätt exakt på hur mycket fel den visar.
Det kanske räcker att man på samma sträcka under nån vecka nollar färdstatistiken före varje resa och sen slår över till eco en vecka..

Om man skal tävla i NASCAR borde man anskaffa[…]

Det är inte så du råkat ladda ner[…]

@Erik Å , Alla vikter satt på, men ha[…]

Missljud från motor

Frikopplingshjullet generator, multiremen, spä[…]