Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monopolet
Fungerar bilnyckelminnet på era xc90? Jag och tanten har väldigt olika inställningar på stol och speglar,
På mina tidigare bilar har det alltid fungerat men på min Xc90 D5 -16 vill det inte och min åf kan inte ge några svar.
av andersuw
Monopolet skrev:Fungerar bilnyckelminnet på era xc90? Jag och tanten har väldigt olika inställningar på stol och speglar,
På mina tidigare bilar har det alltid fungerat men på min Xc90 D5 -16 vill det inte och min åf kan inte ge några svar.
Jag har ingen egen erfarenhet av XC90 men på min V70 D4 -15 måste man slå på funktionen i menysystemet först. Man går till "My Car" och väljer därefter "inställningar" och "fordonsinställningar". Där hittar man en funktion som heter "bilnyckelminne" som skall vara förbockad för att stol- och spegelinställningar skall kopplas till en viss fjärr. Troligen fungerar det på ett likartat sätt på XC90 även om man kanske hittar inställningen på ett delvis annat sätt/ställe.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Hur fungerar det? På samma sätt som tidigare bilar?
Hittar ingen inställning och det står inget om det i manualen vad jag kan se.

På min förra V60 så var det ju den nyckel som öppnade förardörren alt. larmade av som den ställde in sig efter sedan, men det fanns också ett alternativ i menyn att bocka i.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Får det inte heller att fungera. Sjukt störande.
Jag och frugan har ganska olika inställning, även HUD och tema skiljer sig åt.

OK att det går att hålla inne en av minnesknapparna men att byta tema och autostart för säte/rattvärme t.ex. är ju inte gjort lika enkelt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Görs inställningarna med EN nyckel åt gången? Den nyckel som inte ska användas just när inställningen sker får inte vara i närheten av bilen.
av andersuw
Tro det eller ej men det verkar faktiskt som om denna funktion ännu inte finns på nya XC90. :shock: :roll: Jag hittar, även efter ganska idogt letande, inget om detta i manualen. Däremot hittar jag diverse information på nätet om att det ännu inte är implementerat men är på gång att implementeras via en mjukvaruuppgradering. Se t.ex. här:

http://support.volvocars.com/forum/topi ... pdate.aspx
Användarvisningsbild
av sura56
Allt detta kommer vecka 20 även med en uppdatering till XC90 2016, då kommer även funktionen "förarprofil" finnas i menyn där man lägga upp flera profiler med olika personliga inställningar och även spara ner det på ett USB-minne. Då kommer även "Red-Key" att finnas tillgänglig. Dom har haft stora problem med programvaran. Detta svar har jag fått av Volvo

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]