- tor 14 jan 2016, 19:21
#1037883
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
Idag har jag tittat på och provsuttit nya S90 på Volvos Showroom i Kungsträdgården. Det var helt klart värt en liten omväg på vägen hem från jobbet.
Bilen de har är en Mussel Blå T6 AWD Inscription, med ventilerat ljust ventilerat läder. Den är mycket snyggare i verkligheten än på bild, men någon riktig kärlek uppstod inte. Kanske växer den ytterligare med en snyggare exteriör färg, tex Osmium Grå eller Onyx Svart. Musselblå är verkligen tråkig både på bild och i verkligheten.
Baklysena ser inte lika klumpiga ut i verkligheten, men samtidigt är de ingen fullträff. Bagageutrymmet är jättestort, men öppningen är av typen brevinkast, som väntat med andra ord.
Men det är i interiören det sker! :D
När jag ställt in stolen och provade massagefunktionen satt jag en lång stund och klämde och kände på alla material. Dörrsidor, mittkonsol och panel känns verkligen solida och lyxiga. Det blir nog en pampig bil att köra!
Ett par småmissar fanns, men personalen var tydlig med att detta är en förseriebil, och mindre justeringar kommer ske innan serieproduktionen börjar.
-Luftfjädring finns bara att få till bakaxeln.
-Kinetic verkar ha en tygklädsel som bara finns i mörkgrått.
-Det finns även ett halvskinn i beige eller mörkgrå (ska vi tro att den blir standard i Momentum?)
-Tre varianter av helskinn finns, samma utförande och färger som till XC90. Läder, nappaläder och ventilerat nappa.
-Momentum kostar 29.000:- utöver Kinetic, Inscription kostar 40.000(!) utöver momentum.
-17" fälgar är standard, men det måste verkligen se tråkigt ut.
Bilen de har är en Mussel Blå T6 AWD Inscription, med ventilerat ljust ventilerat läder. Den är mycket snyggare i verkligheten än på bild, men någon riktig kärlek uppstod inte. Kanske växer den ytterligare med en snyggare exteriör färg, tex Osmium Grå eller Onyx Svart. Musselblå är verkligen tråkig både på bild och i verkligheten.
Baklysena ser inte lika klumpiga ut i verkligheten, men samtidigt är de ingen fullträff. Bagageutrymmet är jättestort, men öppningen är av typen brevinkast, som väntat med andra ord.
Men det är i interiören det sker! :D
När jag ställt in stolen och provade massagefunktionen satt jag en lång stund och klämde och kände på alla material. Dörrsidor, mittkonsol och panel känns verkligen solida och lyxiga. Det blir nog en pampig bil att köra!
Ett par småmissar fanns, men personalen var tydlig med att detta är en förseriebil, och mindre justeringar kommer ske innan serieproduktionen börjar.
-Luftfjädring finns bara att få till bakaxeln.
-Kinetic verkar ha en tygklädsel som bara finns i mörkgrått.
-Det finns även ett halvskinn i beige eller mörkgrå (ska vi tro att den blir standard i Momentum?)
-Tre varianter av helskinn finns, samma utförande och färger som till XC90. Läder, nappaläder och ventilerat nappa.
-Momentum kostar 29.000:- utöver Kinetic, Inscription kostar 40.000(!) utöver momentum.
-17" fälgar är standard, men det måste verkligen se tråkigt ut.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)