Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Om dessa priser står sig är de lägre än jag trodde...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Billiga instegare och dyrt med mycket utrustning på S90, S80 Classic framstår som rena fyndpriset med mycket utrustning samt det blir en unik bil då den bara kommer finnas några hundra exemplar av den rullandes i Sverige.
av valln
Givet utrustningen momentum och automat är T5 billigare än D4. Härligt och så ska det vara!
av Amli
simonhalmstad skrev:Billiga instegare och dyrt med mycket utrustning på S90, S80 Classic framstår som rena fyndpriset med mycket utrustning samt det blir en unik bil då den bara kommer finnas några hundra exemplar av den rullandes i Sverige.
Jag tror inte det. Volvo har alltid haft bra och prisvärda paket, det är främst tyskarna som har sina provocerande höga priser på extra utrustning. S80 Classic kommer snarare tyvärr framstå som en veteranbil oavsett pris.
Användarvisningsbild
av poseidon
Tror att grundpriset blir lågt men att all utrustning kommer bli dyrare. Mer åt det tyska hållet.
av V60D5AWDPolestar
Då borde väl även V90-priserna gå att uppskatta nu. Dessa plus 10 000kr?
av Malmstroem
Jag är inte alls säker på att grundmodellen av V90 blir 10.000 dyrare. Jag tror att skillnaden blir mindre.

Min gissning är att billigaste varianten av V90 hamnar på 7,5 basbelopp.

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]

Jag är ny ägare till en V90 CC års[…]