Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Se där ja, den skulle man ju nästan kunna lägga en beställning på :-)-)
Tycker formerna annars har en hel del 5-serie över sig och den lutande bakrutan går absolut (för min del) att leva med.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det exteriöra väcker inget vidare habegär hos mig iallafall.. Men den är säker trevlig att köra.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Konstigt att det dyker upp modellbilar och nu det här, kan nog kalla det en designstudie mer än färdig bil. Nåt o se på är alltid roligt dock
Användarvisningsbild
av grillchips
Fronten: YES!
Baken: va i....

Men det ska bli kul att se presentationen framöver!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Svulstig Volvo, det tar nog ett tag innan man vänjer sig vid den designen! Nu var de slut på de klassiska volvobilarna där man förvaltar arvet ifrån föregångaren.
av andersuw
TommyP86 skrev:Konstigt att det dyker upp modellbilar och nu det här, kan nog kalla det en designstudie mer än färdig bil. Nåt o se på är alltid roligt dock Bild
Vare sig vi gillar det eller inte finns det all anledning att tro att detta är en färdig bil, inte någon preliminär designstudie. Om bilen skall börja tillverkas inom det närmaste halvåret lär man nog vara färdig med designen nu.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Kanske :) vi får se! bakljusen följer dock modellbilsutseendet från s90, vilket inte såg så ut i verkligheten sen. Lite för otänkbart att det ens finns nån omaskerad bil också. Men men, tiden får utvisa :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
Njaaa...
Helt ärligt. Fronten är ju hur grann som helst, men bakpartiet är inte alls fint. Men ha begäret lär väl infinna sig så småningom

En sak jag reagerade på direkt är att jag tycker bakdörren ser väldigt liten ut, bådar inte gott för baksätet. Det måste bli större än min V70

Helt ärligt känns en ny Passat Alltrack GTS närmare än V90 just nu
av andersuw
TommyP86 skrev:Kanske :) vi får se! bakljusen följer dock modellbilsutseendet från s90, vilket inte såg så ut i verkligheten sen. Lite för otänkbart att det ens finns nån omaskerad bil också. Men men, tiden får utvisa :)
Förstår inte hur du menar. Såvitt jag kan se har bakljusen (och hela bakdelen) på den modellbil av V90 (inte S90) som tidigare publicerats samma utseende som på den "riktiga" bil vi nu kan se.

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]